![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
‘Grote vooruitgang in overleg over Cyprus'
‘Grote vooruitgang in overleg over Cyprus'
Cyprus en de zogeheten trojka hebben flinke vooruitgang geboekt in het overleg over de redding van de eilandstaat. Dat heeft de minister van Financiën, Michael Sarris, zaterdag gezegd. Volgens hem kunnen de gesprekken mogelijk zaterdagavond tot een einde komen. Sarris verklaarde dat Cyprus een heffing overweegt van 25 procent op tegoeden hoger dan 100.000 euro van spaarders bij de Bank van Cyprus, de grootste bank van het eiland. De heffing op spaartegoeden is een van de belangrijkste punten in het overleg. De trojka waarmee Cyprus overlegt, bestaat uit de Europese Unie, de Europese Centrale Bank en het Internationaal Monetair Fonds. De ministers van Financiën van de eurozone, de Eurogroep, vergaderen zondag over Cyprus. Het Cypriotische parlement komt pas daarna bijeen om over de voorstellen te debatteren. Zaterdag 23 maart 2013 Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/artikel/det...130323_00515256 Mening: Het volk moet stoppen met hun gierige gedrag. Ik zou ook niet graag een deel van mijn spaargeld verliezen, maar als ik mijn land er mee kan redden zou ik het doen. Mensen met meer dan 100.000 euro spaargeld krijgen dus een belasting van 25%. Dit wil zeggen dat alleen de 'rijken' veel moeten afstaan. Ik vind dat ze niet zo gierig moeten zijn, ze hebben toch geld genoeg. Een beetje solidariteit mag wel. Paus Franciscus pleit ervoor dat de rijken meer naar de armen zouden omkijken, wel in Cyprus moeten ze dat maar eens realiseren dan. |