actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th March 2013, 07:21
willem.van.huffel willem.van.huffel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hoogstraten
Posts: 73
Informatica geen vak meer in tso en bso in katholiek onderwijs

Informatica geen vak meer in tso en bso in katholiek onderwijs

Het katholiek onderwijs schrapt vanaf volgend schooljaar het vak Informatica in het tso en bso. Het vak moet meer aan bod komen in de andere lessen. Daarover schrijft Het Laatste Nieuws.

Concreet betekent het dat tso- en bso-leerlingen vanaf volgend schooljaar tevreden moeten zijn met één uurtje ICT in het eerste middelbaar. Voor aso-leerlingen wordt een uitzondering gemaakt. Zij krijgen nog Informatica omdat het vak er, in tegenstelling tot in het tso en bso, tot de eindtermen behoort.

"Informatica verdwijnt niet uit het lessenpakket', reageert Chris Smits, hoofd van de koepel van het katholieke secundair onderwijs. "We bieden het alleen niet meer aan als apart vak in het tso en bso. Het zal geïntegreerd worden in de andere lessen."

In het gemeenschapsonderwijs wordt Informatica nog wel in de leerplannen van volgend schooljaar opgenomen. Al willen ook zij geleidelijk aan evolueren naar die meer geïntegreerde aanpak.

Enkele leerkrachten richtten uit protest een Facebook-groep op, 'R.I.P. ICT in het bso en tso' genaamd.


bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/O...onderwijs.dhtml

mening:

Dit is toch wel verrassend nieuws, zeker omdat we er nog niets eerder hebben over gehoord. Ik kan aannemen dat de huidige en toekomstige informatica leerkrachten hier niet blij mee gaan zijn. Deze beslissing is voor mij persoonlijk wel raar, ik dacht dat ze van plan waren het vak informatica juist voor meer richtingen beschikbaar te maken in plaats van minder. Met het vak informatica komen de leerlingen toch al in contact met zaken zoals Word of Excel. Deze zaken kunnen later zelfs helpen bij het zoeken van een job. Ik ben wel eens benieuwd hoe het vak dan aan bod zal komen in de informatica gestuurde richtingen zoals handel.
Persoonlijk ben ik met deze beslissing hier niet meer akkoord. Ook vanwege het feit dat het vak nu meer geïntegreerd moet worden in andere vakken. Ik kan mij hier geen beeld van vormen hoe wij dat later moeten gaan doen.
__________________
It is amazing just how deep the principle of war is rooted in human nature. My archives contain war stories that are thousands of years old. Although the strategies have evolved, the motives seem to remain the same. Greed, envy, power and possessions always play a central role ...
(anno 2070 producers, E.V.E.)
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.