actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th February 2013, 10:19
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User

Nieuw: de pen die trilt als je een fout maakt

Een Duits koppel heeft een pen uitgevonden die trilt als je er een schrijffout mee maakt. Het prototype werd ontwikkeld door het Duitse bedrijf Lernstift en is vooral bedoeld voor kinderen.
‘We kwamen op het idee doordat onze zoon nogal wat moeilijkheden heeft met schrijven', vertelt het koppel. De pen heeft twee functies die je afzonderlijk kan inschakelen. De <I>orthografie-modus </I>checkt op grammaticale fouten en kan handig zijn voor kinderen met dyslexie. Als de pen een fout vindt aan de hand van ingebouwde sensoren, begint ze te trillen, zodat je weet dat er iets niet klopt.

In de kalligrafie-modus trilt de pen als er wat schort als je handschrift niet voldoende leesbaar is.

De uitvinders houden deze maand een geldinzamelactie, zodat ze hun idee op de markt kunnen brengen.

Bron : http://www.standaard.be/artikel/det...130205_00458760

Mening :
Ik vind de uitvinding van de nieuwe pen wat tweezijdig, enerzijds vind ik het een goed idee voor de kinderen met dyslexie. Dyslexie komt namelijk meer en meer voor bij kinderen. Deze kinderen voelen zich dan onzeker als ze een examen of een test moeten maken. Maar deze pen gaat die onzekerheid verhelpen en gaat de kinderen helpen om schrijffouten te kunnen verbeteren. Maar anderzijds vind ik het een beetje overroepen. Het kan wel zijn dat het schrijffouten vermijdt, maar zo gaat men kinderen wat gemakzuchtig maken, denk ik persoonlijk. Er worden al veel grammaticale fouten gemaakt, denk maar aan het maken van -dt fouten. Deze fouten worden niet alleen door kinderen gemaakt, maar ook door volwassenen. Als deze pen wordt doorgevoerd, zullen veel kinderen er niet meer bij gaan nadenken, waardoor ze het nooit zullen leren. Deze technologieën zijn knap, maar we moeten ook in ons achterhoofd houden dat kinderen zelf moeten leren. Ze moeten zelf leren schrijven en die pen gaat dat een beetje verhinderen, denk ik persoonlijk. Kinderen van tegenwoordig zijn intelligent genoeg om zelf schrijffouten te vermijden.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:15.