actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd January 2013, 09:28
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Turnhoutse minderjarigen geven zich aan na zware mishandeling

Twee jongeren van 15 en 17 jaar hebben zich dinsdagmorgen bij de politie in Eindhoven gemeld en bekend dat ze betrokken waren bij de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar begin dit jaar. De twee herkenden zichzelf op de beelden die maandagavond op tv werden getoond.
Op vrijdag 4 januari werd op de Vestdijk in Eindhoven een 22-jarige man zwaar aangepakt door een groepje van acht jongeren. Ze sloegen en stampten hun slachtoffer tot wanneer die niet meer bewoog.

Hij liep uiteindelijk een zware hersenschudding op en hield er verwondingen aan over aan mond en kaak. Alhoewel de politie over beelden van het incident beschikte, gemaakt door beveiligingscamera's, schoot het onderzoek naar de daders niet op.

Sociale media

Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant, op de lokale Nederlandse zender Omroep Brabant, aandacht aan dit geval van extreem zinloos geweld. Op de sociale media werd massaal gereageerd en het filmpje van de bewakingsbeelden werd meer dan 50.000 keer bekeken op YouTube.

Dinsdagochtend meldde de politiewoordvoerder van Eindhoven dat ze maar twee tips hadden gekregen. "Het lijkt er niet meteen op dat daar de gouden tip bij is", aldus Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant kwamen meerdere tips binnen. Op basis van de manier waarop de daders te werk gingen, werd gezegd dat de aanvallers moesten gezocht worden in het milieu van gevechtsporters.

In de loop van dinsdag meldden zich twee jongeren, allebei minderjarig, bij de politie. Ze hadden de beelden gezien en zichzelf herkend. Ze zijn allebei opgesloten. Volgens de politie gaat het om twee jongeren uit Turnhout. Hun identiteit of woonplaats wordt niet bekendgemaakt aangezien het om minderjarigen gaat. Ze kenden het slachtoffer niet.

Bron: Gazet van Antwerpen 23/01/2013
http://www.gva.be/nieuws/buitenland...ling-video.aspx

Mening: Dit is ronduit een schandalige actie. Ik ken alle 8 de jongeren omdat ik zelf veel in Turnhout weg ga. Wat de krant hier zegt klopt niet helemaal. Ik heb het verhaal al langer gehoord van 1 van de jongens die hier bij was en hij was helemaal onder de indruk van wat er gebeurd was. Hij was weggelopen van het gevecht omdat hij er niets mee te maken wou hebben. De krant schuift hier alle 8 de jongeren over één kant en dat kan volgens mij niet. Ze stellen ze medeplichtig alleen klopt dit ook niet want de jongeren die aan het vechten waren kenden de jongeren die erbij liepen helemaal niet zo goed dus ik zou het nogal raar zijn moesten ze proberen er tussen te komen, men weet ook niet hoe ze dan reageren om hun.

Deze jongeren mogen van mij ook gepakt worden en ik heb al vernomen dat er een paar (meer dan 2) naar het politiebureau zijn gegaan om alles te gaan uitleggen alleen de jonge met de beige broek en de jonge met de grijze trui zijn nog niet gegaan. Zij hebben juist het meeste gedaan en dat is dus ook wat ik niet snap.

Je kan al eens ruzie krijgen op een fuif of op straat en inderdaad er kan al eens gevochten worden. Maar dit vind ik ronduit laf. Ze hadden gewoon de juiste is tegen moeten hebben en dat er een paar vrienden bijgesprongen waren. Dan waren zij het misschien geweest die daar lagen.
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.