|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Vader van verkrachte Indiase studente wil daders opgehangen zien
De vader van de Indiase studente die enkele weken geleden overleed nadat ze op 16 december op een bus in New Delhi door een groep mannen was verkracht, heeft het gerecht opgeroepen om snel een oordeel te vellen. Hij pleitte er ook voor om de daders te laten ophangen.
"Het is de plicht van het hof en van de rechters dat er zo snel mogelijk een straf wordt uitgesproken en dat alle mannen (die terechtstaan voor de verkrachting) worden opgehangen", zei hij bij de opening van het proces tegen de vijf daders voor het hof van assisen van New Delhi. "Geen enkel mens heeft het recht te leven na een dergelijke verschrikkelijke misdaad te hebben begaan", voegde de vader van het slachtoffer er nog aan toe. De verdachten worden ervan beschuldigd de 23-jarige studente midden december in een bus ontvoerd, verkracht en met ijzeren staven dodelijk verwond te hebben. De vijf volwassen beschuldigden riskeren de doodstraf wegens moord. De zesde vermoedelijke dader beweert minderjarig te zijn. Of dat waar is, is nog steeds niet duidelijk. Het drama heeft voor heel wat opschudding gezorgd in India en de rest van de wereld. Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1316873/vader-van-verkrachte-indiase-studente-wil-daders-opgehangen-zien.aspx Mening: ik kan best begrijpen dat deze vader dit wilt. Als ik zelf een kind heb en daar gebeurd net hetzelfde mee, dan zou ik ook niet liever hebben dat ze de doodstraf krijgen. Het is mischien natuurlijk niet de juiste straf. Want de doodstraf is een oplossing maar je moet u voorstellen dat uw kind geleden heeft en uiteindelijk gestorven is. In mijn ogen zouden de daders dan ook eerst mogen lijden voor ze sterven. Ze moeten beseffen wat ze gedaan hebben en dat ze het leven van een jong meisje weggenomen hebben. Ik hoop ook dat de zesde dader niet liegt over zijn leeftijd want dit zou hem nog erger te verduren kunnen te staan. Als je zulke pleiten mee doet en dan misschien ook nog liegt, dan maak je het uzelf alleen nog maar moeilijker. Ik snap dan wel niet wat die minderjarige bezielde om met zoiets mee te doen. Zelf zou ik het nooit kunnen want je moet nu misschien met zo'n last in je leven kunnen leven. Heel de wereld heeft ook op zijn kop gestaan en vooral dan ook India dan durf je toch ook niet zomaar nog buiten te komen. Ik begrijp daarom ook heel goed dat de vader van het meisje de doodstraf eist want als ik in zijn positie zou staan, dan zou ik hetzelfde doen. De verdriet dat die persoon nu meemaakt is waarschijnlijk onbegrijpelijk en daarom vind ik dat de doodstraf overal terug ingevoerd mag worden. Mensen dat zulke feiten plegen zijn geen mensen en horen niet thuis in de maatschappij vind ik. Mensen zoals Marc Dutroux, Kim de Gelder,... leven nu in de gevangenis en toch ook met een luxe leven boven hun hoofd. Zij krijgen alles wat ze maar vragen en willen, terwijl er bij de ouders van de slachtoffers heel veel verdriet is en iets weggenomen is. Dan vind ik persoonlijk dat er bij diegene die de feiten gepleegd hebben ook iets weggenomen mag worden. Je moet niet met een luxe leven nog verder leven want dan lijkt het alsof je ook nog beloond word voor de feiten die je gepleegd hebt en dit mag en zeker en vast het geval niet zijn. De doodstraf vind ik daarom een goede straf voor mensen die feiten als deze en dergelijke plegen. Zij moeten boeten voor wat ze gedaan en verricht in de wereld hebben. Niet zomaar een goed leven lijden want dat vind ik echt niet kunnen. Ik toon daarom ook veel begrip voor de vader van het meisje dat hij deze woorden durfde uit te spreken. Zelf kan ik me er volledig achterzetten en geef ik hem gelijk.