actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Sprekende Beelden > Foto van de week
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2012, 10:16
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Vosselaa
Posts: 109
Kinderen en wapens

Terwijl in de Verenigde Staten de discussie over wapenbezit losbarst na de schietpartij in de lagere school in Newtown, wordt in de heuvels van Kentucky de Knob Creek Shooting Range gehouden. Twee keer per jaar komen duizenden families met kinderen er een weekend doorbrengen met als voornaamste doel zich uit te leven met (automatische) wapens. Dat levert ontluisterende beelden op van (jonge) kinderen die zware wapens afvuren. Voor amper 50 dollar kan je op de Shooting Range een machinegeweer leegschieten.

bron: De Standaard (http://www.standaard.be/artikel/det...04568&#photoset)

eigen mening: Deze beelden zeggen alles over hoe de Verendigde Staten omgaan met wapens. Kinderen groeien hier gewoon op met wapens alsof het speelgoed is. En wapens worden hier precies ook voorgesteld als speelgoed. De kinderen op deze foto's genieten van het schieten en dat choqueert mij best hard. Net omdat ze opgroeien met deze wapens, wordt volgens mij de grens om de wapens in de realiteit te gebruiken heel wat kleiner. Vandaar dat Obama nu dus al vier van zo'n schooldrama's heeft meegemaakt. Ik hoop dan ook dat Obama er deze keer eens iets aan gaat doen. En als hij al de wapens niet kan afschaffen (wat waarschijnlijk zo zal zijn wegens te veel tegenstand), dat hij dan tenminste probeert de (semi-)automatische wapens af te schaffen. Dat zou toch al een grote stap in de juiste richting zijn!
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.