actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th December 2012, 19:28
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User

Unhappy Generatie Y kan niet meer zonder smartphone

Netwerkgigant Cisco polste bij 1.800 studenten en jonge professionals uit 18 verschillende landen naar hun smartphonegedrag, en goot de resultaten in een omvangrijk rapport.

Bij negen op de tien jongeren is het nakijken van e-mails, sms’jes en updates op sociale netwerken op hun telefoon een vast ochtendritueel. Eén op vijf respondenten neemt zijn of haar smartphone iedere tien minuten van de dag ter hand. Ruim een kwart kan niet eens bijhouden hoe vaak de telefoon gedurende de dag bovengehaald wordt.

Mobieltjes worden op alle mogelijke plaatsen en tijdstippen uit de broekzak gehaald: tijdens etentjes (bijna 1 op 2), in bed (3 op 4), in de badkamer (1 op 3) of achter het stuur (1 op 5).

60 procent gebruikt minder dan tien apps actief, 20 procent meer dan tien. Applicaties voor e-mail, sms of sociale media zijn veruit het populairst.

Uit het onderzoek van Cisco blijkt nog dat de meeste jongeren bijna verslaafd zijn aan hun smartphone: zes op de tien raadpleegt de smartphone onbewust of dwangmatig. Vooral vrouwen geven toe verknocht te zijn aan hun telefoon - 83 procent, tegenover 63 procent van de mannen. Zes op de tien respondenten zou beter willen kunnen weerstaan aan de drang naar hun toestel, en ruim vier op de tien zou zich niet op zijn of haar gemak voelen zonder smartphone.

Twee op de drie ondervraagden brengt naar eigen zeggen meer tijd door met vrienden in de online wereld dan in de realiteit. Volgens 81 procent verschilt onze online identiteit echter wel van onze echte persoonlijkheid, 44 procent gaf dan weer toe dat hun online en hun offline identiteit overeenkomen.

Bron: www.knack.be( 12/11/'12)

Motivatie

Ik denk dat de meeste toekomstige leerkrachten dit probleem al wel kennen. Maar ik wist niet dat het gebruik van een smartphone zo ver gaat.
Zo schrok ik onder andere van het feit dat 3/4de van de ondervraagden hun smartphone gebruiken in bed en 1/5de tijdens het rijden. Toch wel verontrustend als je weet dat dit een erg negatieve invloed kan hebben op hun slaappatroon en hun rijgedrag... Ik denk dat dit onderzoek betrouwbaar is aangezien de onderzoeker(Cisco) wereldwijd bekend is en aangezien er veel mensen werden ondervraagd in zeer vele landen. Ik vond het belangrijk om dit artikel te posten. Op deze manier krijg je een concreter beeld van het smartphone gebruik door jongeren(niet alleen in België, maar ook in andere landen).
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:47.