![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
||||
|
||||
Electrabel verloor 300.000 elektriciteits- en 100.000 gasklanten in 2012
Electrabel heeft in 2012 netto al 300.000 elektriciteitsklanten en 100.000 gasklanten verloren. Dat heeft CEO Sophie Dutordoir vandaag meegedeeld op een persconferentie.
Het bedrijf verloor dit jaar 400.000 klanten met een elektriciteitscontract en haalde 100.000 nieuwe elektriciteitsklanten binnen. Wat aardgas betreft, verloor Electrabel 200.000 klanten, en won het er 100.000 terug, aldus Dutordoir. Verlies stelpen De prijsverlaging die vandaag werd aangekondigd, moet dat verlies aan klanten stelpen. "Dit is een boodschap van herpositionering van de prijzen van Electrabel voor electriciteit en gas, met ingang op 1 januari en op een duurzame manier", dixit de topvrouw. "Electrabel gaat de stijging van de prijzen in de periode van de prijsbevriezing niet verhalen op de klanten. We gaan verder en verlagen de prijzen." Het bedrijf verlaagt de energiecomponent van de gasprijs tot maximaal 16 procent, de energiecomponent van de elektriciteitsprijs tot maximaal 10 procent. 3,2 miljoen klanten Electrabel heeft 3,2 miljoen klanten. Het aantal klanten voor gas en elektriciteit mag niet zomaar opgeteld worden, aangezien sommigen voor gas en elektriciteit klant zijn bij het bedrijf en anderen voor één van de twee energieproducten. Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Co...&utm_medium=RSS Eigen mening: Van dit artikel verschoot ik niet. Sedert de vrijmaken van de energiemarkt worden mensen er bewust van gemaakt dat ze kunnen veranderen van elektriciteit- en gasleverancier. De website van VREG waar je prijzen met elkaar kan vergelijken wordt als maar populairder. Het is crisis en mensen willen nu zo veel mogelijk besparen omdat ze de crisis meer en meer beginnen voelen. De positie als marktleider verzwakt voor Electrabel en maar goed ook. Door dat ze zo lang zo'n sterke marktleider waren, vertoonde Electrabel monopolistische trekjes. Door mensen bewust te maken van andere leveranciers, krijgt ook de concurrentie een kans. Hierdoor bepaalt Electrabel niet langer de prijzen. Ik vind dit alvast een heel goede zaak. Teken dat de sensibiliseringscampagne zijn werk doet.
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling.. Laatst aangepast door Sabrina : 11th December 2012 om 16:12. |