actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th December 2012, 20:47
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User

Londen verwerpt bouwplannen voor een van de grootste moskeeën in Europa

De gemeenteraad van Newham, een wijk in Londen, heeft de bouwplannen voor een van de grootste moskeeën in West-Europa verworpen.

De groep Tablighi Jamaat, opgericht in India tijdens de Britse koloniale periode, had een aanvraag ingediend om een moskee te bouwen met een capaciteit van 9.000 plaatsen in West Ham in het oosten van Londen, dichtbij het olympisch park van de Spelen in 2012. De groep exploiteert al een deel van het terrein van 6 hectare, waar een islamitisch centrum circa 6.000 gelovigen kan ontvangen, uitsluitend mannen.

De gemeenteraad van Newham verwierp woensdagavond de constructie nadat ze met “veel aandacht” de plannen had bestudeerd, verklaarde Conor McAuley van de gemeenteraad na de zitting.

“De voorgestelde moskee is te groot en dat zou consequenties hebben voor de historische gebouwen in de buurt”, voegde hij eraan toe. “Het creëren van jobs en het bouwen van woningen zijn een prioriteit voor de gemeenteraad van Newham. Dit bouwproject past niet in onze politiek”.

De moskee zou een gebedszaal krijgen voor 7.440 mannen en een andere voor bijna 2.000 vrouwen.

Bron: www.nieuwsblad.be
Datum: 06/12/2012

Eigen mening:
Hoewel ik het ook niet meteen leuk zou vinden dat er een enorme moskee in mijn straat zou komen, vind ik het toch maar een 'zwak excuus' van Newhamse gemeenteraad. Toegegeven, ik zou het ook niet leuk vinden moest er een kerk in mijn straat komen of welk huis van welke god dan ook. Toch lijkt het mij hier duidelijk dat het probleem hier is dat het om een moskee gaat. De islam heeft nu niet bepaald een goede reputatie wat bijna volledig te wijten valt aan de hedendaagse media, dus het lijkt mij dat de inwoners van Newham eerder 'bang' zijn van verandering.

Laatst aangepast door M*thi De Pauw : 6th December 2012 om 20:51.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:41.