actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2012, 10:25
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Joëlle Milquet haalt uit naar N-VA en ondernemers

"Breek me de bek niet open over de N-VA. Want die partij doet niets anders dan bekritiseren. De N-VA is regelrecht obsessief", zegt vicepremier Joëlle Milquet.


Vanuit de regering Di Rupo regent het al wekenlang kritiek op de N-VA. Sinds de beleidsverklaring laat zowat iedereen in de regering geen gelegenheid onbenut om zwaar uit te halen naar de partij van Bart De Wever.

Dat geldt ook en vooral voor premier Di Rupo zelf. De premier noemde de N-VA "een separatistische partij die dan weer links, dan weer rechts is, simpelweg om voldoende zitjes te vergaren en haar project te realiseren'. Volgens Di Rupo is er geen enkele reden om aan te nemen dat N-VA de verkiezingen van 2014 zal winnen.

Vandaag is het de beurt aan vicepremier en minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH). In een interview met De Tijd bijt Milquet fel van zich af. Vooral oppositiepartij N-VA en de ondernemers, die al meermaals harde kritiek leverden op de regering-Di Rupo, krijgen het hard te verduren.

"Breek me de bek niet open over de N-VA. Want die partij doet niets anders dan bekritiseren. De N-VA is regelrecht obsessief", meent Milquet.

De federale regering bespaarde volgens haar in een jaar tijd 18 miljard euro zonder de middenklasse te raken. "De N-VA vroeg op een bepaald moment om de btw te verhogen, en nu verwijten ze ons dat we de middenklasse pijn doen. Laat me niet lachen."

De drie Vlaamse partijen die in de meerderheid zitten - CD&V, SP.A en Open VLD - moeten "minder gecomplexeerd" zijn over het feit dat ze deel uitmaken van de regering, vindt Milquet. "Alles wat de Franstaligen zeggen, is meteen verdacht. Wij, Franstaligen, hebben soms het gevoel dat het nooit goed is. Terwijl jullie al decennialang geen Franstalige politici hebben gehad die zo openstaan voor de Vlaamse verzuchtingen."

De scherpe kritiek van de ondernemers op de federale regering kan Milquet enkel interpreteren als een politiek complot. "Ik heb het grootste respect voor ondernemers. Ik wou dat ze ook eens meer respect toonden voor politici. Wij, politici, zijn geen tweederangsfiguren omdat we geen zaken doen."

Volgens Milquet werden de vorige regeringen minder hard bekritiseerd door de ondernemers. Nochtans, benadrukt ze, "doen wij meer lastenverlagingen, met maatregelen voor de horeca en bedrijven die investeren in onderzoek en innovatie. Meer dan ooit.

We hebben de notionele intrestaftrek behouden. We doen er alles voor om een interprofessioneel akkoord te sluiten. Noem maar op. We verrichten hier echt mirakels."

Bron: De Knack (6/12/2012)

Commentaar: Dit is nu politiek. Ze kunnen van elkaar niet verdragen dat de ene meer stemmen gehaald heeft dan de andere. Milquet zegt dat NVA hier en daar wat zetels gaat 'ronselen', gewoon om een meerderheid te hebben. Wat voor wartaal is dat? Dat doet iedereen, en in mijn ogen de NVA nog het minst van allemaal... We zouden ons gewoon van de Walen moeten afsplitsen, dan 'verliezen' we niet zoveel geld meer aan Wallonië en kunnen we ons richten op onze eigen politiek. Want wees eerlijk, hoe kun je tot degelijke akkoorden komen als de politici elkaar maar amper verstaan? (Dit bedoel ik dan figuurlijk.) Als Milquet dan toch vind dat zij het allemaal zo goed kan regelen, dan moeten wij ons maar eens afsplitsen van de Walen! Eens zien of ze het dan nog zo zal verwoorden.

Milquet zegt dat NVA een vuil spelletje speelt door mee te waaien met alle winden, maar ze vergeet wel dat in Kortrijk Van Quickenborne net hetzelfde heeft gedaan met De Clerck! Zo zie je maar, politiek is een spelletje van vriendjespolitiek. Als je vriendjes hebt, geraak je overal. Dat is niet alleen in de politiek, dat is overal zo...
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.