actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2012, 17:29
M*tthias.eykmans M*tthias.eykmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: zandhoven
Posts: 12
Lijst Islam wil in 2014 ook in Vlaanderen opkomen

Lijst Islam wil in 2014 ook in Vlaanderen opkomen

Datum:donderdag 08 november 2012
Bron: DS


BRUSSEL - De Brusselse partij Lijst Islam wil bij de gewestverkiezingen in 2014 ook in Vlaanderen opkomen. Dat meldt brusselnieuws.be. Een van de meest omstreden standpunten van de islamitische partij is het invoeren van de sharia. Toch rekent de partij dan op 10 procent van de stemmen.



Twee leden van Lijst Islam werden verkozen bij de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober. De en - Redouane Ahrouch - in Anderlecht, de andere - Ait Jeddig Lhoucine - in Molenbeek. ‘We willen op termijn de grootste partij van Brussel worden’, zegt een ambitieuze Ahrouch in La Capitale.

En die ambities reiken verder dan de hoofdstad. Bij de gewestverkiezingen van 2014 willen ze niet alleen met een Franstalige, maar ook met een Nederlandstalige lijst deelnemen. Doel is de kiesdrempel van 5 procent halen. ‘Maar ik denk dat we zeker 10 procent halen’, aldus Ahrouch, die beweert dat enkele verkozen moslims van de PS in Jette al de overstap naar Lijst Islam willen maken.

Niet iedereen is echter te vinden voor Lijst Islam. Redouane Ahrouch kreeg in één week maar liefst 220 haatmails. De aanleiding daarvan waren vooral de controversiële uitspraken in een RTBF-reportage over de invoering van de sharia in Brussel.

Eigen mening
Als moslims in de politiek gaan daar heb ik niets op tegen, maar als ze een partij oprichten met de naam Islam en als standpunt hebben om in België een sharia in te voeren. Dat vind ik toch een stap te ver. We leven toch nog altijd in België en hier is de overheersende godsdienst toch het Christendom? Ik vind dat wanneer je hier als buitenlander toekomt en je wil hier leven, wonen en werken dan moet je ook maar rekening houden met het leven hier en je willen aanpassen. Het is niet de bedoeling om het land hier helemaal te komen veranderen. Als wij in een moslimland hetzelfde zouden doen en een partij oprichten met als naam Christendom en daar dingen willen invoeren die helemaal niet passen in dat land, dan denk ik dat de partij ni lang zal overleven. Ik vind dit een stap te ver. De haatmails zijn wel niet nodig vind ik. Je kan het hiermee oneens zijn, maar je kan dit ook uiten op een andere manier.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.