actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th November 2012, 10:22
N*ortje.VandenAckerveken N*ortje.VandenAckerveken is offline
Registered User

Ontploffing in energiecentrale in Nijmegen

Ontploffing in energiecentrale in Nijmegen

In een energiecentrale van GDF Suez in de Nederlandse stad Nijmegen heeft zich vanmorgen een ontploffing voorgedaan. Er zit een gat in het gebouw, waar stoom uitkomt. Volgens de gemeente Nijmegen vielen er geen gewonden.
bekijk

Kort na 7 uur hoorden omwonenden van de centrale aan de Weurtseweg een knal, gevolgd door een hard geruis. De ontploffing gebeurde hoogstwaarschijnlijk in een ketel in een machinekamer. Uit de ketel ontsnapt stoom, dat het suizende geluid veroorzaakt in de wijde omgeving, "te vergelijken met een straaljager".

Door de ontploffing is een deel van de zijkant van het gebouw weggeblazen, waardoor er ook een grote stoomwolk naar buiten ontsnapt.

Omroep Gelderland maakte eerst melding van mogelijk zeven vermisten, maar volgens de gemeente Nijmegen is dat niet het geval. Er zou ook niemand gewond zijn geraakt.

Burgernet

adviseert mensen om ramen en deuren gesloten te houden en radio en tv af te stemmen op Omroep Gelderland.

bron:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...gen_Ontploffing

eigen mening:
Ik vind een ontploffing altijd nogal schrikwekkend. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen! Ik vraag me wel af wat de oorzaak zou kunnen zijn...
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:27.