actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 5th November 2012, 14:45
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User

New York waarschuwt voor huizencrisis

New York waarschuwt voor huizencrisis
07:44 Buitenland Gouverneur Andrew Cuomo van de staat New York en burgemeester Michael Bloomberg van de stad New York hebben gewaarschuwd voor een huizencrisis, na de doortocht van orkaan Sandy. Tienduizenden mensen moeten dringend gehuisvest worden, voor de winterkou eraan komt.

"De mensen zitten in huizen die onbewoonbaar zijn. Het wordt meer en meer duidelijk dat ze daar niet kunnen blijven als de temperatuur daalt en er geen verwarming is", verklaarde Cuomo op een persconferentie. Heel wat mensen willen hun woning nog niet verlaten, maar zullen daar waarschijnlijk toe verplicht worden.
Vrieskou

Terwijl de gouverneur het had over "tienduizenden" slachtoffers, sprak Bloomberg van 30.000 à 40.000 mensen alleen in de stad New York. "Ik weet niet of iemand ooit al voor zoveel mensen van de ene op de andere dag huisvesting heeft geregeld", aldus de burgemeester. Volgens hem is dit alvast het meest dringende probleem. Deze week worden immers vriestemperaturen voorspeld.

Sandy trok vorige week over het noordoosten van de Verenigde Staten. Het aantal doden is intussen opgelopen tot 111. Ruim een miljoen mensen zitten nog zonder elektriciteit of stromend water. De metro in New York zou maandag grotendeels weer rijden, als de scholen heropenen en heel wat inwoners weer aan het werk gaan.

Commentaar:
Het is echt vreselijk wat er hier gebeurd is. Duizenden levens zijn overhoop gehaald. Sommigen zijn familieleden, vrienden, buren, kennissen kwijtgeraakt, maar heel veel mensen zijn hun huis ‘verloren’. Ze leven er nog in maar dit is niet meer toelaatbaar omdat ze onbewoonbaar zijn. Dit veroorzaakt veel problemen want men moet dus huisvesting regelen voor duizenden mensen. Ik hoop dat ze dit zo snel mogelijk kunnen regelen omdat er anders veel mensen onderkoeld gaan geraken door de komende temperaturen. Het lijkt mij niet makkelijk om dit te regelen, maar ik hoop dat ze zo hard mogelijk hun best doen. Het is goed dat er vandaag weer leven is in de stad doordat scholen weer openen en de mensen weer kunnen gaan werken. Zo kunnen ze beginnen met hun leven opnieuw op te bouwen.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:26.