actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2012, 18:26
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 100
Boete tot 500 euro voor roken aan bushaltes

Boete tot 500 euro voor roken aan bushaltes
10:59 Binnenland Behalve in horecazaken zijn er nog andere plaatsen waar mensen het rookverbod weleens negeren. Vooral in bushaltes heeft een verbodsteken niet altijd effect.

“Reizigers hebben bij onze buschauffeurs ook al geklaagd over rokers aan het Kolonel Dusartplein in Hasselt”, vertelt Anneliese Meynaerts, afdelingshoofd Marketing en Communicatie bij De Lijn. “Ook de chauffeurs zelf signaleerden al overtredingen op het verbod. Maar officiële klachten zijn er nog nooit geweest. Tot nu toe hebben we ook nog geen boetes uitgedeeld voor het roken."

Sigaret doven
Zo’n boete kan bij een eerste overtreding 75 euro bedragen. Bij een derde inbreuk binnen twaalf maanden kan die boete oplopen tot 500 euro. “Bij de plaatsen waar reizigers en chauffeurs overtredingen melden, zorgt De Lijn voor extra controles. Bij vaststelling van overtreding werd gevraagd om de sigaret te doven en tot nu toe gebeurt dat gewoon en is het niet nodig om over te gaan tot een boete.”

HA

Commentaar:
Ik vind het begrijpelijk dat men roken verbiedt in horecazaken omdat dit andere mensen kan storen en leidt tot passief roken. Roken aan een bushalte verbieden, vind ik net een beetje overdreven, ook al is dit ook een openbare plaats. Misschien is het dan oké om er een kleine boete aan vast te hangen, maar dat de boete kan oplopen tot 500 euro vind ik er over. Ik vind het dan het belangrijkste dat de sigaret gewoon wordt gedoofd.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...-bushaltes.aspx
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.