![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Gepest schoolmeisje (14) overleeft val van zevende verdieping
Een schoolmeisje van veertien jaar is van de zevende verdieping gesprongen van het appartement waarin ze woont in Vénisseux, een voorstad van Lyon. Ze deed dit omwille van problemen op school. Het meisje overleefde de sprong en verkeert niet meer in levensgevaar.
Het meisje uit het derde middelbaar sprong maandagvoormiddag uit het raam omdat ze de pesterijen van haar klasgenoten niet meer kon verdragen. Volgens getuigen, onder wie de vader en de oom van het meisje, kwam het slachtoffer neer op haar voeten en haar achterwerk en brak een geparkeerde wagen haar val. Ze werd zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, maar verkeert niet meer in levensgevaar. Gelyncht De oom verklaarde dat het meisje haar familie had toevertrouwd dat ze sinds het begin van het schooljaar problemen had met vier meisjes op school. De meisjes vonden dat het slachtoffer terug in hun groepje moest komen en anders gelyncht zou worden. Ondersteund Het rectoraat van Lyon meldde dat het op de hoogte was van de problemen en dat het meisje werd ondersteund door een schoolbegeleider en door een sociaal assistent. Die zouden echter nooit gemerkt hebben dat het meisje mishandeld zou worden. Bovendien hadden haar ouders een overplaatsing gevraagd naar een andere school, die was goedgekeurd. Het gerecht heeft nog niet gereageerd op de wanhoopsdaad. "We kunnen pas conclusies trekken wanneer we het meisje kunnen ondervragen", aldus een gerechtelijke bron. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...erdieping.dhtml -------------------------------------------------------------------------- Vreselijk is dit! Het wordt toch echt eens tijd dat er meer serieuze maatregelen voor pesten genomen moeten worden. Ik heb dit artikel ook expres bij gezondheid gepost omdat pesten een enorme invloed heeft op de algemene psychische gezondheid en ik kan het weten. Veel te vaak hoor je dat iemand zelfmoord heeft gepleegd omdat hij of zij gepest werd. Als ik - hopelijk binnen twee jaar - mijn diploma haal als leerkracht en ook echt in een klas sta, hoop ik toch dat ik voor mijn leerlingen een verschil kan maken. Twee jaar geleden heeft namelijk een jongen van 14 die bij ons op de bus zat ook zelfmoord gepleegd omdat hij gepest werd. Dit kon voorkomen worden en later zal ik ook alles doen om het te voorkomen bij andere jongeren. Als laatste wil ik iedereen - zeker de leerkrachten-in-wording - oproepen om niet blind te worden voor pesten, maar er iets aan te doen! |