actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2012, 09:12
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
'Werk zoeken als pas afgestudeerde is moeilijker dan verwacht'

'Werk zoeken als pas afgestudeerde is moeilijker dan verwacht'
maandag 08 oktober 2012, 09u04Bron: jobat.be Auteur: (ml) Aanraden Delen Bewaar Corrigeer E-mail Print

jobat.be

Wat verwachten pas afgestudeerde jongeren van hun eerste stappen op de arbeidsmarkt? We vroegen het via een online enquête aan 331 young graduates. Enkele verrassende resultaten.
Een derde van de bevraagden zegt dat hij of zij op het moment van de bevraging al een job gevonden heeft. De zoektocht naar een eerste baan begint trouwens vrij laat: meer dan twee derden van de bevraagden schiet pas in actie tijdens de laatste twee maanden van het laatste academiejaar, of na de examens.

De enquête geeft een mooi inzicht in de verwachtingen waarmee jonge afgestudeerden de arbeidsmarkt betreden. Ongeveer de helft verwacht binnen de twee maanden na het afstuderen een job te vinden. Iets meer dan de helft van de bevraagden stuurt maximum één sollicitatie per week. De andere helft stuurt er meerdere per week, één op de tien zelfs meerdere per dag. Waarschijnlijk gaat het hier om een piekmoment, waarbij jongeren tijdens een korte periode erg intensief solliciteren.

Potentiële werkgevers wachten best niet te lang met hun antwoord: de bevraagden hebben liefst nog binnen de week een reactie op hun sollicitatie. Opvallend is nog dat een op de drie bevraagden resoluut zegt niet naar het buitenland te willen voor het werk. 16 percent is wel bereid, desnoods definitief, in het buitenland te gaan wonen als de job dat vereist.

Botsen de verwachtingen van de jonge afgestudeerden met de werkelijkheid op de arbeidsmarkt? De helft van de bevraagden besluit alvast: ‘Ik vind werk zoeken toch moeilijker dan ik had verwacht.’

Bron : www.standaard.be ; 08 Okt 2012
Commentaar : Ik zit nog niet in de situatie waarbij ik al kan gaan uitkijken naar een job. Maar na het lezen van dit artikel heb ik toch het gevoel gekregen dat je beter vroeg begint naar het zoeken van een job. En meerdere sollicitaties per week sturen, is precies ook geen slecht idee.

Laatst aangepast door E*ien.Pelckmans : 8th October 2012 om 12:44.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.