![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
"24 urenstaking werd 27 urenstaking"
Na afloop van de spoorstaking gisteravond om 22 uur, reden er zo goed als geen treinen. "Door te staken van 22 uur tot 22 uur is de hinder extra groot", reageert TreinTramBus. De reizigersvereniging is woedend en noemt staken in dat tijdsbestek "reizigertje pesten".
Wie gisteren gehoopt had na 22 uur - het officiële einde van de spoorstaking - nog een trein te kunnen nemen, kwam van een kale reis thuis. In het hele land kwam de treindienst nauwelijks op gang: zelfs op tal van hoofdlijnen heeft er geen enkele trein meer gereden. Van Gent naar Brugge reed geen enkele trein, terwijl het er normaal na 22 uur nog acht hadden moeten zijn, klaagt TreinTramBus aan in een persbericht. "Het is al erg genoeg dat de spoorbonden voor staking kozen in plaats van overleg, maar door deze manier van staken reikt de hinder voor de reiziger veel verder dan de aangekondigde 24 uur. De vakbonden plegen hier woordbreuk. Tot voor een paar jaar kwam het treinverkeer na afloop van een staking vlotter weer op gang. Een staking van 22 uur tot 22 uur is vragen om extra problemen", aldus Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus. Bron: Het Laatste Nieuws Ik kan ten volle begrijpen dat werknemers het niet altijd eens zijn met hun werkomstandigheden, maar ik rij zelf ook wekelijks tweemaal met de trein en kan iedereen verzekeren dat een staking echt allesbehalve leuk is voor de reizigers. Als ze dan ook nog eens een 24-urenstaking vooropstellen en zich aan deze tijd niet eens houden, dan wordt het volgens mij gewoon in het belachelijke getrokken. De enigen die hier last van ondervinden zijn de reizigers. Het bestuur zal misschien wel wat inspanningen leveren, maar al bij al zullen de werknemers bij openbare vervoersdiensten als de NMBS toch nooit 100% tevreden KUNNEN zijn. Dat moeten ze maar eens gaan beseffen. Laatst aangepast door R*y.Geerts : 4th October 2012 om 14:35. |