actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th May 2012, 12:55
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos

"Als Griekenland regels niet respecteert, moet het eurozone verlaten"

De regeringsvorming in Griekenland dreigt een hopeloze zaak te worden en nieuwe verkiezingen kunnen mogelijk uitdraaien op een overwinning van de partijen die niet geneigd zijn het Europese reddingsplan te respecteren. In dat geval is Europees commissievoorzitter José Manuel Barroso (foto) duidelijk: "Indien een land de regels niet respecteert, is het beter dat het vertrekt."

"Indien de akkoorden niet worden gerespecteerd, betekent dat dat de voorwaarden er niet zijn om verder te gaan met een land dat zijn beloftes niet nakomt", aldus Barroso tijdens een interview met de Italiaanse zender SkyTG24.

"Ik moet ook de zestien andere nationale parlementen van de eurozone respecteren die het hulpplan voor Griekenland hebben goedgekeurd. Iedereen moet de akkoorden respecteren. Het is zoals in een club. Ik wil niet over één specifiek land spreken, maar indien een land de regels niet respecteert, is het beter dat het vertrekt", besloot de voorzitter van de Europese commissie.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...e-verlaten.aspx
Mijn mening:Ik vind dat Barosso groot gelijk heeft. De inwoners van de andere Europese landen moeten ook betalen om Griekenland uit de crisis te krijgen dus moeten er maatregelen genomen worden zodat Griekenland niet boven zijn stand zal blijven leven. Het land verkeert momenteel in een zware crisis en is niet in staat om een regering te vormen... De Europese Unie kan geen geld blijven geven aan een land dat geen regering kan vormen terwijl het van het grootste belang is dat er een regering is in Griekenland. Ik vind dat het niet kan dat als je financiele steun krijgt, je toch maar verder je zin blijft doen.... Als het zo blijft moeten er inderdaad maatregelen genomen worden!
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:01.