![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Zuid-Korea neemt capsules met gedroogd mensenvlees in beslag
Zuid-Korea neemt capsules met gedroogd mensenvlees in beslag
De Zuid-Koreaanse douane heeft duizenden capsules met verpulverd vlees van baby's en foetussen in beslag genomen. In de afgelopen tien maanden werden meer dan 17.000 van deze capsules ontdekt in een poging ze vanuit China naar Zuid-Korea te smokkelen. Dat deelden de autoriteiten maandag mee. Volgens mediaberichten worden de capsules geslikt in de overtuiging dat ze ziektes genezen en het prestatievermogen verhogen. Een capsule wordt in Zuid-Korea voor 40.000 won (ongeveer 27 euro) verkocht. Van waar de babylijkjes afkomstig zijn, is niet duidelijk. Naar verluidt zijn in verschillende Chinese steden productiecentra gevestigd. Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...-in-beslag.aspx Eigen mening: Dit artikel roept gemengde gevoelens bij me op. Ik begrijp dat mensen met een ongeneeslijke ziekte alles willen proberen om deze ziekte te overwinnen maar zelf zou ik nooit capsules met mensenvlees willen slikken. Ik vraag me ook af welke baby's hiervoor gebruikt worden. Ik denk en hoop dat er weinig ouders bereid zijn hun overleden kind af te staan voor de productie van deze capsules. |