![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
![]() In Nieuw-Zeeland wil men het aantal rokers flink terugschroeven door uit te pakken met een fikse prijsverhoging. Een pakje sigaretten zou rond 2020 maar liefst 61 euro moeten kosten.
Het doel is om in 2025 heel Nieuw-Zeeland rookvrij te maken. Het ministerie van Gezondheid is van mening dat het verhogen van de prijs het beste resultaat zal opleveren. Als dit voorstel effectief wordt goedgekeurd, zal een pakje sigaretten niet onmiddellijk 61 euro kosten. De prijs zal dan eerst worden verhoogd met 30 tot 60 procent, om nadien ieder jaar de prijs op te drijven. Rond de periode van 2020 zal iedereen die rookt en in Nieuw-Zeeland woont 61 euro moeten betalen voor een pakje sigaretten. bron: De Standaard dinsdag 24 april 2012, 17u21 Mening: Ik kan zeker niet zeggen dat ik tegen dit voorstel ben. Roken is slecht voor de gezondheid en we moeten proberen het fenomeen weg te krijgen uit onze maatschappij. Zo las ik laatst nog een artikel over een 25-jarige die door het roken een hartaanval kreeg: http://destandaard.be/artikel/detai...word=hartaanval Ik betwijfel echter of dit voorstel er effectief zal doorkomen. Sigaretten zijn producten en van zodra de verhouding tussen vraag en aanbod niet meer in evenwicht is komt er protest en verzint men wel weer iets. conclusie: nobel doel, twijfelachtige slaagkansen... |