actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 18th April 2012, 20:51
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User

Spaanse koning biedt excuses aan voor olifantenjacht

Spaanse koning biedt excuses aan voor olifantenjacht
woensdag 18 april 2012

De Spaanse koning Juan Carlos heeft zich verontschuldigd voor de olifantenjacht in Afrika die hem in opspraak heeft gebracht. Vele Spanjaarden vinden de luxereis van de koning in tijden van crisis aanstootgevend.

Door een ongelukkige val kwam aan het licht dat de Spaanse koning onlangs op een dure jachtreis in Afrika was. De trip lokte heel wat verontwaardiging uit in Spanje, dat zwaar gebukt gaat onder de economische crisis.

In een ongezien gebaar zei de 74-jarige koning dat hij 'erg veel spijt heeft' van de jachttrip. 'Ik heb een fout gemaakt, het zal niet meer gebeuren.' Dat verklaarde hij voor de camera's toen hij het ziekenhuis in Madrid verliet.

De centrumlinkse krant El País onthulde dat de koning in Botswana op olifantenjacht was. Maar dat heeft het Spaanse koningshuis noch bevestigd nocht ontkend.

Ook het feit dat Juan Carlos erevoorzitter is van de Spaanse afdeling van de milieuorganisatie WWF is voor velen een doorn in het oog. Een onlinepetitie die zijn aftreden eist als erevoorzitter is intussen al bijna 85.000 keer ondertekend.

De koning brak in Botswana zijn heup na een val over een trapje in zijn chalet. Met een privévliegtuig werd hij gerepatrieerd, waarna hij in het ziekenhuis een heupprothese kreeg ingeplant.

Nadat het nieuws over de jachttrip was onthuld, publiceerden vele kranten een foto van de koning uit 2006 waarop die met een geweer poseert naast een dode olifant.

-----------------------------------------------------------------------

Mijn mening:
Dit vind ik persoonlijk echt te ver gaan. Terwijl Spanje in volle crisis zit, gaat hun eigen koning op luxereis en toont op die manier weinig respect voor "zijn" bevolking. Ook is hij erevoorzitter van het WWF, terwijl hij dan op de foto poseert met een geweer naast een dode olifant. Dan vraag ik mij af of hij het dan allemaal wel zo goed voor heeft met dieren, want tenslotte is hij wel erevoorzitter van een dierenrechtenorganisatie. Blijkbaar is dit dan allemaal voor de schijn en zit hij niet echt in met het leed van dieren.
Als hij zijn heup niet gebroken had, had niemand dit ooit te weten gekomen. Ik betwijfel dan ook ten zeerste of hij hier echt wel spijt van heeft, want ik ben er zeker van dat je daar op voorhand over nadenkt.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:58.