|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Gekleurde kuikens: nieuw trend?
Op het eerste gezicht denk je dat deze kleurige kuikentjes een regenachtige Pasen dienen op te fleuren, maar niets is minder waar. De trendy diertjes kennen succes in Azië waar chemicaliën in het kippenei worden ingespoten. Daardoor huppelen de diertjes enkele weken met gekleurde vedertjes rond.
Commercie Het chemisch proces, ongevaarlijk voor de kuikens, werd oorspronkelijk uitgetest door Britse vorsers die de kippetjes in het wild wilden volgen. Sindsdien lijkt de trend ook commercieel interessant. De gekleurde diertjes zijn uiterst populair in Azië en het Midden Oosten, daar worden ze massaal verkocht in het roze, felgroen, geel, oranje, blauw, paars of rood. Ethische vragen "Pure mishandeling", zo stellen Britse dierenorganisaties. "Het maakt de dieren tot een hebbeding, eerder dan een levend wezen. We maken ons ernstig zorgen", stelt een woordvoerder. "De verf kan het dier mogelijk wel schaden en bovendien roept het heel wat ethische vragen op over de manier waarop ze bekeken worden". Bron: http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Re...uwe-trend.dhtml Eigen mening: Ik vind dit persoonlijk niet kunnen. Een kuiken ziet geel en moet ook geel blijven! Ik snap echt niet wat mensen leuk vinden aan flashy roze, paarse, blauwe, oranje,... kuikens? Men zegt wel dat het chemisch proces niet schadelijk is voor de kuikens, maar ik heb hier toch zo mijn vragen bij. Het is toch nooit goed als je ingaat tegen de natuur? Wat ik mij hierbij ook sterk afvraag is waarom mensen altijd willen ingrijpen in de natuur? Waarom kunnen mensen de natuur niet gewoon laten zoals die is? Wij mensen hebben al zo vaak ingegrepen in de natuur en vaak had dit slechte gevolgen. Helaas vergeten we deze en blijven we doorgaan op de manier zoals we bezig zijn en zo kunnen wij volgens mij nog veel mooie dingen stukmaken. |