|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Mattel maakt kale Barbie voor kindjes met kanker
Speelgoedfabrikant Mattel laat zich van z'n beste kant zien: het zal een kale Barbie op de markt brengen om kinderen met kanker een hart onder de riem te steken. Mattel doet dat na een online petitie waarin twee vrouwen die merkwaardige oproep lanceerden.
Twee vrouwen uit de Verenigde Staten hadden op Facebook een oproep gelanceerd aan speelgoedfabrikant Mattel. Daarbij vroegen ze om Barbie-poppen zonder haar te produceren, om jonge meisjes te steunen in hun strijd tegen kanker. Speelgoedfabrikant Mattel reageerde aanvankelijk niet bijster positief op de petitie: 'We aanvaarden geen ideeën van buitenstaanders', klonk het in de brief. Maar de Facebook-groep Beautiful and Bald Barbie: let's see if we can get it made telt intussen al meer dan 156.000 leden en dat bracht Mattel wellicht op andere ideeën. De speelgoedfabrikant liet aan CNN weten dat het een kale Barbie zal uitbrengen in 2013. Toch is er slecht nieuws voor wie de petitie ondertekende: de kale Barbie zal niet te koop zijn in de winkel. Mattel besliste om de unieke poppen enkel te verdelen in Engelse ziekenhuizen aan kinderen met kanker. bron: www.destandaard.be - maandag 02 april 2012 - (http://www.destandaard.be/artikel/d...DMF20120402_144) Mijn mening: Ik vind het langs de ene kant geweldig dat ze zoiets uitvinden. De kinderen gaan hun meer begrepen voelen doordat ze een mooie pop hebben om mee te spelen dat ook eruit ziet zoals hen. Kanker hebben is al zeer moeilijk voor kinderen maar nog eens kaal zijn is helemaal verschrikkelijk. Doordat ze een evenbeeld hebben om mee te spelen, zullen de kinderen hun ziekte misschien beter aanvaarden. Langs de andere kant weet ik niet of kinderen het leuk gaan vinden om nog met een barbie te spelen die kaal is. Ik denk dat een barbie ook vooral dient om met het haar te spelen. In ieder geval het bedrijf kan het proberen en als het succes heeft, des te beter. Maar ik vind het zeker een goed initiatief voor deze kinderen. Alle kleine dingen helpen om beter te worden (op mentaal vlak). |