actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 22nd March 2012, 01:42
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herentals
Posts: 106
Aan alle beroepen zijn er zware taken verbonden, fysiek of mentaal.
Uiteraard hebben zwaar fysieke beroepen een niet te onderschatten effect op ons lichaam, maar ik denk dat we, zeker in een maatschappij als vandaag, zeker de zwaar mentale beroepen niet zomaar achteruit mogen schuiven.

Misschien moeten we inderdaad voor sommige beroepen de lat wat lager leggen, maar waar stopt het?

Ik vind het argument van Evelien over de bejaardenverzorgster van 65 redelijk onterecht. Zij zal misschien geen bejaarden uit bed kunnen heffen, maar is dat ook nodig? Zij kan net zo goed andere taken op zich nemen. Ik denk zelfs dat veel bewoners het aangenaam vinden om een praatje te maken, of verzorgd te worden door iemand die meer tegen hun eigen leeftijd aanleunt.
Hebben deze mensen recht op vervroegd pensioen? Naar mijn mening niet, laat ze andere taken vervullen, en het zwaardere, fysieke werk overlaten aan de jongere verzorgers.
Zo kan het volgens mij in veel beroepen gaan. Probeer samen met mensen die niet meer gemotiveerd zijn, een oplossing te zoeken. Probeer hun job anders in te vullen zodat ze ook de laatste jaren van hun carrière met plezier komen werken. Zo ben ik van mening dat de oudere werknemers zo veel kennis bezitten, dat we geen betere leraar kunnen hebben dan hen.

We leven allemaal langer, dus moeten we allemaal langer werken, of we dat nu leuk vinden of niet. Dus wat gaan we doen, in een hoekje zitten mokken? Op straat komen zodat ze enkel voor ons een uitzondering maken? Of gaan we proberen er het beste van te maken, en ook andere opties aanhalen zodat we allemaal nog ons steentje kunnen bijdragen?
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.