![]() |
|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Britse artsen willen rookverbod in wagen
Britse artsen willen rookverbod in wagen
Het verbond der Britse artsen pleit voor een rookverbod in de wagen. Het doel is het beschermen van passieve rokers. Het parlement zal niet meteen instemmen. De verkozen politici vrezen dat zo'n verbod contraproductief zal werken. Daarom zal er al eerst een onderzoek besteld worden dat moet aantonen of er een consensus onder de bevolking bestaat of niet. Ook als er geen passagiers zijn, zou het verbod volgens de artsen moeten gelden. Zij beweren dat het gifgehalte in een auto wel 23 keer zo hoog kan worden als in een rokerig café. In enkele provincies van Canada, de Verenigde Staten en Australië bestaan er dergelijke wetten, maar die verbieden voornamelijk het roken in het bijzijn van kinderen. In Wales loopt er wel al een bewustwordingscampagne rond het thema. Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...d-in-wagen.aspx Mijn mening: Dit vind ik een zeer belachelijke regel. Wat willen ze hiermee nu juist bereiken? Dat er minder gerookt wordt? Ik weet zeker dat dit helemaal niet zal helpen. Als ze niet meer in de auto mogen roken, halen ze die schade ergens anders wel in. Uiteindelijk heeft niemand er toch last van als je in de auto rookt? Het gifgehalte is dan misschien wel 23 keer zo hoog als in een rokerig café, maar als die persoon daar zelf voor beslist zal hij of zij de gevolgen zelf wel dragen. Als er dan iemand meerijdt met een passagier die rookt, moet je gewoon wat respect voor elkaar hebben en niet roken of het raampje openzetten. Laatst aangepast door Caroline_Van_Tendeloo : 16th November 2011 om 11:47. |