actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th October 2011, 15:38
Ilja.Bogaerts Ilja.Bogaerts is offline
Registered User

Cijfers WODCA-actie: 7,8 procent te snel - 5,3 procent dronk te veel

Cijfers WODCA-actie: 7,8 procent te snel - 5,3 procent dronk te veel

De lokale en de federale politie hebben zaterdagnacht een grootschalige WODCA-actie georganiseerd in de provincie Antwerpen. Van de gecontroleerde bestuurders reed 7,8 procent te snel en had 5,3 procent te diep in het glas gekeken. 69 rijbewijzen werden onmiddellijk ingetrokken.

De politie voerde op meer dan 77 plaatsen in de provincie controles uit. De 344 politiemensen die aan de actie deelnamen, controleerden 9.556 bestuurders op snelheid. Daarvan reden er 749 (7,8 procent) te snel.

Er werden 9.709 voertuigen staande gehouden voor een alcoholcontrole en 7.229 bestuurders moesten een ademtest afleggen. 383 tests(5,3 procent) waren positief en 207 tests zaten zelfs boven de 0,8 promille. De politie controleerde ook 32 bestuurders op druggebruik. Van de 24 speekseltests die werden afgenomen, waren er 5 positief.

Er gebeurden zaterdagnacht voorts nog 32 verkeersongevallen. Sommige van de betrokken bestuurders hadden te diep in het glas gekeken.

In Antwerpen en Olen werd een voetganger aangereden en reed het voertuig gewoon verder. De bestuurder van het ongeval in Olen kon geïdentificeerd worden aan de hand van zijn nummerplaat en werd thuis opgepakt.

Bron:www.gva.be (http://www.gva.be/antwerpen/cijfers...-te-veel-2.aspx)

Mening: Ten eerste vind ik het zeer goed dat er toch veel controles gedaan worden, want zo blijkt is het toch nog steeds nodig. Veel automobilisten zijn er zich nog niet van bewust dat je niet dronken achter het stuur mag kruipen of wanneer je 'iets' genomen hebt. Langs de andere kant vind ik de percentages meevallen. (Het is wel zo hoe meer je er controleert, kunnen de percentages lager liggen hoewel er toch nog veel gedronken hebben.) Ik zou denken dat deze hoger zouden liggen. Natuurlijk ieder individu dat dronken achter het stuur kruipt is er één teveel. Ik vind het zeer spijtig dat toch nog een ruime hoeveelheid mensen het leven moeten laten door een auto-ongeval. Het wordt nog eens tien keer zo erg als deze persoon gedronken heeft.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:32.