actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 24th October 2011, 14:11
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User

Schotse homo levend in brand gestoken

In het Schotse Cumnock is zaterdagmorgen het verminkte lichaam van de 28-jarige Stuart Walker gevonden. De man was zwaar geslagen, aan een lantaarnpaal vastgebonden en levend in brand gestoken. De politie is een onderzoek gestart en houdt er rekening mee dat Walker vermoord werd omwille van zijn homoseksuele geaardheid.
Een voorbijganger trof het zwaar verminkte lichaam van Walker zaterdagmorgen rond 5 uur aan. 'Stuart was op stap geweest met vrienden in de buurt van Cumnock en werd rond 2.30 uur voor het laatst levend gezien door een familielid', vertelde inspecteur John Hogg aan de Britse krant Daily Mail. 'We onderzoeken nu met wie hij die laatste uren doorbracht en wat er precies gebeurd is', aldus nog Hogg.

Walker was openlijk homo en de politie onderzoekt of hij het slachtoffer werd van homohaat. De man was de voormalige assistent manager van het Royal Hotel in Cumnock en werkte sinds kort in een bar in het naburige Kilmarnock. 'Stuart was een geweldige kerel en iedereen uit de buurt van Cumnock kende hem. Niemand kon iets slechts over hem zeggen', vertelde John Mullen, een neef van het slachtoffer aan de Schotse Daily Record.

Bron: www.destandaard.be -24/10/2011 (11u12)

Eigen mening

Ik snap niet dat de dader iemand in brand stak enkel en alleen om zijn geaardheid. Wij hebben daar toch geen last van. Ik vind niet dat mannen zich hier nog langer voor hoeven te schamen. Dat kan nu eenmaal zijn dat je zo geaard bent. Ik vind het echt jammer dat er een dodelijk slachtoffer is gevallen door waarschijnlijk homohaat.
Ik begrijp wel dat er mensen zijn die "het niet zo met homo's hebben" maar moet je het dan op zo'n drastische manier aanpakken? Als zij u gerust laten, laat hen dan ook gerust.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:11.