actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th October 2011, 09:45
Joren.Paulussen Joren.Paulussen is offline
Registered User

Laat jonge chauffeurs niet 's nachts rijden

‘Laat jonge chauffeurs niet 's nachts rijden'
Voorstel BIVV om aantal ongevallen met jonge bestuurders te verminderen
donderdag 20 oktober 2011, 03u00

‘Het risico op een ernstig ongeval bij jonge bestuurders tussen 18 en 24 jaar is meer dan vijf keer groter dan bij oudere bestuurders', bevestigt een nieuwe studie van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV).

Om daar iets aan te doen stelt het BIVV de volgende regering voor om onervaren chauffeurs te verbieden 'snachts te rijden of leeftijdsgenoten mee te nemen in hun auto. Eén op de zeven jongeren verklaarde in een ongeval betrokken te zijn geweest tijdens hun eerste jaar achter het stuur. ‘In 87 procent van de ongevallen gelukkig louter blikschade, maar bij 1,6 procent gaat het om zware letselongevallen', zegt Miran Scheers, directeur Kenniscentrum BIVV. Volgens het BIVV is het dus levensbelangrijk ervoor te zorgen dat de eerste kilometers op de weg zo veilig mogelijk verlopen.

(phu)
Mijn mening
Ik vind dit echt een belachelijke regel. Ik snap wel dat de BIVV jongeren wil beschermen maar ik vind niet dat jongeren van de straat halen daar een goed middel voor is. Er gebeuren dagelijks honderden kleine en grote ongevallen. En als je nog maar net je rijbewijs hebt kan je waarschijnlijk minder goed reageren op een ongewone situatie. Ik vind dat je niet mag vergeten dat de jongeren van nu moeten leren autorijden op veel te drukke wegen. De mensen die deze regels opstellen en willen invoeren hebben leren autorijden toen het verkeer in België nog niet uit zijn voegen barstte. Ook vind ik het plan in te voeren tot een leeftijd van 24 sterk overdreven. Er zijn jongeren die dan al 6 jaar werken, misschien zelf truckchauffeur zijn. Moeten die dan tot hun 24e met hun vingers draaien?
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:52.