actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2011, 17:21
Sabrina Claesens Sabrina Claesens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: oud-turnhout
Posts: 65
Helft Belgen vindt werklossheidsuitkering te hoog

Naarmate iemand langer werkloos is, moet hij of zij minder werkloosheidsvergoeding krijgen. Dat vindt 78 procent van de Belgen. Bijna de helft van de Belgische bevolking (49 procent) vindt de huidige werkloosheidsuitkeringen overigens ook te hoog.

Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek in opdracht van het uitzendbureau Tempo-Team. Voor de peiling werden 1.500 Belgen ondervraagd.

Ruim de helft van de respondenten zou een werkloosheidsuitkering die hoger ligt dan het leefloon, voorts willen beperken tot 1 jaar voor werklozen jonger dan 55 jaar, en 76 procent vindt dat de uitkering afhankelijk moet zijn van het totale gezinsinkomen en -vermogen.

Om het aantal werkenden te laten stijgen, staan de Belgen open voor verregaande en soms harde maatregelen, stellen de onderzoekers vast. Zo vinden onze landgenoten dat werklozen verplicht moeten worden om bij of om te scholen (88 procent) en actief naar werk te zoeken.

Doen ze dat niet, dan moeten ze gestraft worden, zegt 84 procent. Na 1 jaar werkloosheid moet iemand verplicht worden om regelmatig vrijwilligerswerk of gemeenschapsdienst te verrichten (83 procent), elke werkaanbieding te aanvaarden (68 procent) en een knelpuntberoep aan te leren (62 procent). Daarnaast spreekt 71 procent zich uit voor een tweewekelijkse controle van de werkzoekenden.
(Bron: http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/...ng-te-hoog.aspx)

Ik heb dit artikel gekozen omdat ik het zeker en vast een relevant artikel vind. Ik vind persoonlijk dat dit artikel zeker en vast waarheid bevat omdat er heel veel werklozen zijn in ons land, maar als je een keer rondkijkt bij de VDAB enzo dan zijn er nog veel vacatures vrij. Als een werkloosheidsuitkering hoger is dan een leefloon dan is dit zeker en vast niet motiverend voor deze mensen om werk te gaan zoeken. Ik denk dus dat er dringend werk aan de winkel is om iedereen in België van een job te voorzien.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.