|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Geen krantenarchieven meer via Google
Artikel:
Google heeft vrijdag aangekondigd dat het de digitalisering van krantenarchieven stopzet. Internetgebruikers kunnen de oude gedigitaliseerde artikels nog altijd terugvinden op Google News, maar het archief zal niet verder worden aangevuld, meldt de internetgigant in een mededeling. Die beslissing komt er omdat uitgevers hun archief zelf ter beschikking willen stellen, tegen een prijs. Digitale kopieën van het archief zullen nu bezorgd worden aan de betrokken kranten, die vrij zijn om ze al dan niet op hun website te plaatsen. Google heeft in totaal meer dan 3,5 miljoen edities gearchiveerd van meer dan tweeduizend verschillende kranten. Het oudste bewaarde exemplaar is de editie van 23 maart 1752 van de Canadese krant Halifax Gazette. Google was in september 2008 gestart met het digitaliseren van de krantenarchieven. De internetgigant wilde meer oudere kranten toegankelijker maken. Bron: De Standaard 21/05/2011 http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110521_094 Eigen mening: Ik vind het zeer jammer dat we de krantenarchieven binnenkort niet meer kunnen raadplegen via Google. Ik vond dit een zeer handige manier om aan informatie te komen. Als je bijvoorbeeld een artikel zocht over de opwarming van de aarde, dan typte je gewoon "opwarming van de aarde" in en je kreeg een heel aantal artikels. Ik vind het zeer belachelijk dat de kranten hier nu geld uit willen slaan. Laatst aangepast door Matthias.Krols : 22nd May 2011 om 14:14. Reden: Geen krantenarchieven meer via Google |