actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th May 2011, 21:18
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User

Het geslacht van je kind bepalen. Voor of tegen?

Het geslacht van je kind bepalen. Voor of tegen?

De aflevering van Volt van deze week vond ik interessant om eens te bespreken:

Moeten ouders het geslacht van hun baby kunnen bepalen? #VOLTtv
Is het een jongen of een meisje? De vraag bij elke geboorte. Technisch en medisch kan het dat je als ouder zelf het geslacht van je kind bepaalt. Waarom niet eigenlijk? Je wilt een meisje na twee jongens, of omgekeerd. Of gewoon een jongen en een meisje. Wat is er op tegen om zelf het ideale gezinnetje samen te stellen? De Volt-discussie van de week.
woensdag 18 mei 201

De fertiliteitstarts Peter Platteau is voor en professor Thomas D’Hooghe is tegen. Ook de wet is tegen, want in België mag men het geslacht niet bepalen tenzij het voor een medische reden is om genetisch bepaalde ziektes uit te sluiten.

Ik zelf ben toch ook tegen. Van al de dingen die we tegenwoordig zelf in de hand hebben en kunnen controleren vind ik dat het geslacht van je kind iets natuurlijks en dus onbepaald moet blijven. Maar ik ben het wel met Dokter Platteau eens als hij zegt dat deze bepaling niet tot discriminatie van vrouwen zal leiden. Natuurlijk spreek ik dan alleen over België en ander Westerse landen, want ik begrijp dat dit in China wel kan opspelen door het eenkindbeleid.

Zeker de moeite om ook eens te bekijken:
http://www.een.be/programmas/volt/v...aag-van-de-week
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:07.