actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2011, 19:24
Anneleen.Roziers Anneleen.Roziers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 70
Kans op echtscheiding bedraagt 64 procent in België

Van de huwelijken in 2009 zal 64,5 procent op een echtscheiding uitlopen binnen de 49 jaar, als de omstandigheden om te scheiden die ganse periode hetzelfde blijven.


Dat blijkt uit de berekening van de "echtscheidingskans" door de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie (FOD Economie).

De kans op een echtscheiding is al decennialang aan het toenemen. In 1960 bedroeg ze slechts 6,7 procent en tien jaar later 9,6 procent. In de jaren '70 kenden we bijna een verdubbeling (20,6 procent in 1980) en in 1990 zat België al aan 31,9 procent, om in 2000 verder te stijgen tot 45,7 procent.

Wetswijzigingen blijken voor tijdelijke pieken te zorgen. Zo was er na de vereenvoudigingen van de procedures in 1994 en 2007 een sterke verhoging op te merken van het aantal echtscheidingen.

Bron: Gazet van Antwerpen - 19/05/2011

Mijn mening:

Na het lezen van de tekst over liefde en lust tijdens de les emcv, had ik wel verwacht dat het cijfers i.v.m. de echtscheidingen relatief hoog zouden liggen, maar zo hoog had ik ook niet verwacht! Over een periode van ongeveer 40 jaar is het aantal echtscheidingen met bijna 40% toegenomen. In 1960 waren er van de 100 getrouwde koppels nog maar 6 à 7 die uit elkaar gingen. Anno 2000 waren er dat maar liefst 45 à 46! Als je dezer dagen trouwt, moet je er dus rekening mee houden dat één op twee koppels ook weer scheidt... Voor mij zijn dit toch wel heel hoge cijfers!
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.