|
|||
|
|||
Obama op bezoek bij Facebook
De Amerikaanse president Barack Obama heeft een bezoek gebracht aan het hoofdkwartier van Facebook. Het bezoek maakte deel uit van de campagne die de president voert om herkozen te worden.
'Mijn naam is Barack Obama en ik ben de man die Mark een pak en das deed aantrekken.' Zo introduceerde de Amerikaanse president zichzelf op de bijeenkomst in de gebouwen van Facebook in Sillicon Valley in de staat Californië.'Mark' is Mark Zuckerberg, de 26-jarige stichter van de netwerksite. Na die luchtige aankondiging trokken beide mannen echter het jasje uit om over meer ernstige zaken te debatteren met het publiek in de zaal: het Amerikaanse begrotingsdeficit en de besparingen en belastingverhogingen die op stapel staan om dat tekort terug te dringen. De tour die de president onderneemt moet hem weer het elan geven dat hem in 2008 mee hielp verkiezen. Die overwinning heeft hij immers onder meer te danken aan een legertje jonge, energieke volgelingen die dankzij Facebook en Twitter zijn campagne - en de bijhorende geldinzamelingen - op kruissnelheid brachten. Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110421_057 Mijn mening: Op zich een gewoon bezoekje van de Amerikaanse president. Maar het zinnetje 'Het bezoek maakte deel uit van de campagne die de president voert om herverkozen te worden.' Barack Obama is zich zéér bewust van de impact die facebook op ons leven heeft. Wanneer hij een bezoekje brengt aan Mark Zuckerberg, dé genie achter facebook, hoopt hij denk ik de facebookgebruikers mee achter zich te krijgen. En natuurlijk om te laten zien dat ook de president mee is met 'zijnen tijd' om zo de Amerikanen te overtuigen om opnieuw verkozen te worden. Ik denk dat we hieruit kunnen stellen (wat velen waarschijnlijk al lang weten): facebook zit voortaan in ons leven ingebakken. Zelfs om op politieke campagne te trekken. |