actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2011, 13:11
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Kinderen steeds vaker last van burn-out

U dacht dat uw generatie de enige was die te lijden had onder de toenemende druk van de 24-uursmaatschappij? Think again. Ook kleine kinderen krijgen het steeds moeilijker om hun school-privébalans in evenwicht te houden en te voldoen aan alle eisen van hun omgeving.

Van de muziekschool naar de sportvereniging, van de dansles naar de Chiro, snel huiswerk maken, via de chat vriendinnen entertainen en ondertussen dat Facebook-profiel niet vergeten te updaten ...

Volgens onderzoek van het Utrechtse Wilhelmina Kinderziekenhuis lijdt een op de drie kinderen aan stress en angst. Een op de tien kinderen heeft zelfs klachten die in de richting wijzen van het chronisch vermoeidheidssyndroom.

Ouders en verzorgers die zelf al het slachtoffer werden van een burn-out, dragen dat vaak ook over op hun kinderen, zo blijkt nog.

Bron:http://www.standaard.be/artikel/det...elid=JOBAT_3817

Eigen mening: Dit artikel plaats ik onder de categorie gezondheid omdat het gaat over kinderen die door de werking van onze maatschappij te maken krijgen met een burn-out.

Dat zelfs kinderen te maken krijgen met een burn-out dat vind ik erg. Ik vind dat je als kind een zorgeloos leven moet leiden waarin er van stress weinig of zelden sprake is. Als volwassene word je er al genoeg mee geconfronteerd. Wat ik me hierbij vooral afvraag is: als die kinderen nu al een burn-out krijgen van de werking van de maatschappij wat gaat er dan later met hen gebeuren? Kinderen die met stress en dergelijke te maken hebben moeten volgens mij goed begeleid worden. Op deze manier leren ze ermee omgaan en zo kan de stress niet escaleren of voor ernstige problemen zorgen als ze ouder worden.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.