|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Kloof in de weg na zes dagen hersteld
Kloof in de weg na zes dagen hersteld
* vrijdag 25 maart 2011 * Auteur: AP * Brond: Het Nieuwsblad Het was een van de eerste foto's die binnenkwam na de zware aardbeving in Japan op 11 maart: de autosnelweg in Naka waar plots een niveauverschil van 1,5 meter tussen twee rijstroken was. De ultieme illustratie van de verwoestende kracht van de aardbeving en de tsunami. De huidige toestand van de autosnelweg naar Kanto is dan weer de ultieme illustratie van de efficiëntie van de Japanners. Amper zes dagen na de ramp lag hij er weer als een biljartlaken bij. Niet te verwonderen in een land waar de treinvertragingen in seconden worden meegedeeld. Ter vergelijking: van de putjes tengevolge van het strooizout in de Vlaamse wegen wordt in april... een inventaris gemaakt. Eigen mening: Het artikel en de foto's spreken voor zich, Japan kan iets wat wij niet kunnen. Dit probleem is bij wijze van spreken even snel weer opgelost als dat het er gekomen is. Dit bewijst nogmaals de efficiëntie van het land, wat niet kan gezegd worden van ons kleine landje. Vooraleer ze bij ons de gaten, en ik herhaal GATEN! (geen wegverzakkingen van 1,5 meter), in de weg opvullen, vinden ze het nodig om deze eerst te tellen en een inventaris op te stellen. Dan denk ik bij mezelf "oh my god ... ". De opvulling van de gaten is trouwens in de meeste gevallen niet eens effectief. Na enkele weken verschijnen er alweer gaten in de weg. Ik vond dit zeker even het vermelden waard! Sommigen riskeren hun leven om dat van anderen te redden, en anderen beginnen reeds met de heropbouw. Chapeau voor de inwoners van Japan. Voor de foto's, zie: http://www.nieuwsblad.be/article/de...cleid=GMC381R8J |