actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th March 2011, 14:43
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Belg zeer sceptisch over elektrische wagen

• Bron: belga
• Auteur: bvb

Slechts 7 procent van de Belgen zegt bereid te zijn een elektrische auto te kopen. Dat blijkt uit een Europese studie van het bureau Deloitte waarover La Libre Belgique zaterdag schrijft.

De Belg blijkt meer sceptisch te zijn over de elektrische auto dan de gemiddelde Europeaan. Zo ziet op Europees niveau 16 procent van de consumenten zich als een potentiële koper van een elektrische auto. In België is dat dus maar 7 procent.

De helft van de Belgen (47 procent) is absoluut niet van plan een elektrische auto te kopen. Het Europese gemiddelde bedraagt 30 procent.

De Belg is voorts van oordeel dat hij meer geneigd zou zijn een elektrische wagen te kopen als de brandstofprijzen zouden stijgen tot 2,6 euro per liter. De gemiddelde Europeaan legt die prijs op 2 euro per liter.

Volgens Eric Desomer van Deloitte Belgium heeft het Belgische scepticisme te maken met het gebrek aan visie van de Belgische overheden. "België heeft een gebrek aan een echte nationale politiek inzake elektriciteit. De andere landen hebben duidelijkere beleidslijnen vastgelegd (...), terwijl je Belgie niet hoort", luidt het.

Desomer geeft nog mee dat de consumenten met hun elektrische wagen 480 kilometer willen kunnen rijden zonder de batterij te moeten herladen. Dat is volgens hem totaal niet realistisch.

Bron: De Standaard, 19/03/2011
http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110319_016

Mening: Ik begrijp niet waarom je geen elektrische wagen zou willen kopen. Het is goed voor het milieu en op lange termijn ook voor je portemonnee. Als ik de kans zou hebben om een goed uitgeruste elektrische wagen te kopen, denk ik wel dat ik er voor zou gaan. ‘Het is niet realistisch om 480 km te rijden zonder de batterij te moeten herladen’ vormt een struikelblok voor de meeste Belgen maar naarmate de elektrische wagen meer en meer ingeburgerd geraakt denk ik dat er ook meer en meer gelegenheden naast de weg zullen komen die de mogelijkheid geven om de batterij op te laden. Aanpassen is de boodschap.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.