actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 1st March 2011, 17:46
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User

Nederland experimenteert met 130 kilometer per uur op snelwegen

Nederland experimenteert met 130 kilometer per uur op snelwegen
In Nederland start dinsdag een experiment om de maximumsnelheid op snelwegen te verhogen tot 130 kilometer per uur. De Nederlandse minister van Infrastructuur wil in de huidige kabinetsperiode die nieuwe maximumsnelheid invoeren op meer dan een derde van de snelwegen.
Dinsdag wordt de maximumsnelheid op een eerste traject verhoogd: op de A7 tussen Wognum en Zurich, in het noorden van Nederland. Begin mei volgen nog snelwegen.

Minister Melanie Schultz zegt dat overtreders van de nieuwe maximumsnelheid "stevig zullen worden aangepakt". Ze is niet bang dat de hogere snelheid tot meer verkeersslachtoffers zal leiden. "Ik hou onverkort vast aan mijn doelstelling om het aantal verkeersslachtoffers terug te dringen", zei de minister eerder.

Op een aantal Nederlandse wegen wordt de komende maanden de snelheid af en toe verhoogd. Op sommige wegen mag ’s nachts 100 kilometer per uur worden gereden in plaats van 80. Op andere delen gaat de maximumsnelheid soms omhoog van 100 naar 120 kilometer per uur.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110301_016

Eigen mening:
Ik vind het wel een goed idee om hier en daar op de snelwegen een snelheid toe te laten van 130km/u. Uit eigen ervaring merk ik dat sommige chauffeurs zichzelf dat sowieso al toestaan.
In enkele andere landen heeft men dit 'systeem' al en ik denk dat het wel enkele voordelen heeft. Voor de 'smog' is het volgens mij ook beter om 130km/h te rijden in plaats van aan 90km/h files te veroorzaken.
Wat ik wel gevaarlijk vind is dat men de snelheid op een aantal gewone wegen ook wil verhogen de komende maanden. Langs de andere kant is het wegennetwerk misschien wel aan een beetje vernieuwing toe en hoopt men door die regel in te voeren de files te beperken.
Ik denk dat als dit experiment een succes blijkt te zijn, België niet kan achterblijven. Daarom is dit voor mij 'relevant' nieuws.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:53.