actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 28th February 2011, 20:28
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User

Morgen 'No Pay Day' bij de NMBS???

Morgen 'No Pay Day' bij de NMBS

Toont op 1 maart geen enkele treinreiziger zijn treinkaartje of -abonnement? Als het van Andy Vermaut afhangt wel.
Vermaut is één van de duizenden pendelaars die genoeg heeft van de aanhoudende treinvertragingen. De voorbije weken deelde hij in de Brusselse stations zowat 4.000 flyers uit waarin hij één maart uitroept tot een 'Non-Pay-Day'.

De inwoner van Koekelare hoopt dat niemand morgen / dinsdag zijn treinkaartje aan de treinbegeleider toont.

Vermaut wil ook een reizigersvakbond opstarten en wil de lonen van de NMBS-top koppelen aan de stiptheidscijfers.

Volgens Vermaut is het ongehoord dat de NMBS, ondanks de dramatische stipheidscijfers en de belabberde service, niet ter verantwoording wordt geroepen. Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid kan volgens Vermaut paal en perk stellen aan het falende NMBS-beleid

Bron: DS 28/01/2011

mening:
Ik vind dit een goed idee. Al jaren vragen wij of de treinen en de bussen de uren beter kunnen naleven. Desondanks is er nog geen enkele verbetering zichtbaar. Wat kunnen we dan nog meer doen dan het ze het vriendelijk vragen? Moeten wij ook gaan staken en zullen ze dan wel naar ons luisteren en sneller werk maken dit probleem? Net omdat deze vragen al een tijdje door mijn hoofd spoken was ik verrast dat ik niet de enige was. Blijkbaar vind Vermaut ook dat er dringend iets moet gebeuren. Wij gaan in staking! We kopen vandaag (dinsdag) geen ticket. Spijtig genoeg zal dit geweldig idee enkel maar effect hebben als iedere reiziger mee doet. Dit is spijtig genoeg niet het geval.

Laatst aangepast door anneleen.van.saet : 28th February 2011 om 20:35.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:26.