|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
'N-VA wil niet tot akkoord komen'
Open VLD-kamerlid Mathias De Clercq houdt vast aan zijn analyse: N-VA voert een verrottingsstrategie en wil niet tot een akkoord komen. Dat zegt De Clercq op VRT-radio.
'N-VA wil niet tot een compromis of oplossing komen', zegt De Clercq vastberaden. 'Bart De Wever heeft trouwens zelf gezegd in Der Spiegel dat zijn kiezers geen compromis willen.' De Clercq vindt het tijd dat iedereen kleur bekent en acht het zijn plicht om 'na acht maanden van immobilisme' de houding van N-VA aan te kaarten. 'We moeten dit mechanisme, deze verrottingsstrategie blootleggen', klinkt het. 'Je kan niet blijven zwijgen.' Hij voelt zich gesteund door zijn partijvoorzitter Alexander De Croo, die zegt dat N-VA en PS nog niet het maximale gedaan hebben. De Clercq ontkent dan ook dat dit een aanval op de partijtop is. 'Ik speel de bal, niet de man.' Meteen bevestigt De Clercq opnieuw zijn steun aan De Croo. Maar het wordt tijd dat Open VLD 'zelf in het offensief gaat'. 'De kiezer verwacht duidelijke stellingen van Open VLD. Het wordt tijd dat de ideologie van de partij wordt geactualiseerd in een congres, maar dat congres is weer uitgesteld. En dat is geen goede zaak, betreurt De Clercq nog. Bron: De Standaard __________________________________________________ __________ Persoonlijk vind ik dit een schreeuw naar nieuwe verkiezingen. N-VA met de vinger wijzen terwijl er elke dag opnieuw gesprekken plaatsvinden waarbij N-VA nodig is om te praten. De Clerq vergeet even dat ze eerst bij N-VA moet passeren. N-VA heeft nu eenmaal de meeste kiezers gehaald en dit moet gerespecteerd blijven. Tenzij er natuurlijk nieuwe verkiezingen komen. Dan is de match terug begonnen en kunnen er opnieuw kiezers geronseld worden. Ik vrees dat deze nieuwe verkiezingen op dezelfde score zullen uitdraaien en dat we de tweede helft krijgen van N-VA vs PS. Deze partijen zijn gewoon veroordeeld tot elkaar en hier moeten ze zich bij neerleggen. Ik vind het jammer dat hier eerst nieuwe verkiezingen zullen voor nodig zijn (al is het nog niet zo ver). |