actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st February 2011, 20:28
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 94
Nieuwsgierige studenten laten website universiteit crashen

LEUVEN - Toen de K.U.Leuven vorige week via K.U.Loket online de resultaten vrijgaf van de voorbije examenperiode raakte het systeem zodanig overbelast dat er ingegrepen moest worden. 'We hebben het netwerk enkele keren moeten heropstarten om zo steeds een groep studenten te kunnen binnenlaten', aldus algemeen beheerder Koenraad De Backere in het studentenblad Veto. De Leuvense alma mater zal het de volgende keer anders aanpakken.

'Vorige dinsdag logden zich binnen een paar milliseconden 10.000 studenten in op K.U. Loket. 74 procent had te maken met het opvragen van punten, maar tegelijk stelden we vast dat velen ook meteen hun lesrooster wilden raadplegen en hun Individueel StudieProgramma (ISP) wilden aanpassen. Het systeem kon het gedrag van zoveel studenten tegelijk niet aan. Het is in staat om gelijktijdig 16.000 toegangen toe te laten. Er waren op bepaalde ogenblikken pieken van meer dan 100.000 hits', aldus De Backere.

Dit jaar werden over de hele universiteit alle resultaten meegegeven, gespreid over vier dagen en niet over een langere periode zoals vorig jaar. Hoe de K.U.Leuven de punten in de toekomst zal vrijgeven, is nog onduidelijk.

Vooraleer alternatieve voorstellen te bekijken wil men eerst analyseren wat er vorige week precies fout liep. 'Ik sluit niet uit dat we in het vervolg het vrijgeven van de punten totaal anders zullen moeten aanpakken als dat efficiënter zou zijn. Dan denk ik bijvoorbeeld aan het rechtstreeks meegeven van de punten via mail', aldus De Backere in Veto.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...82&subsection=3
Datum: 21/02/2011

Wij konden gelukkig ons rapport nog op papier gaan halen. Studenten die hun rapport niet op school kwamen halen konden om 20 uur hun punten bekijken via het K.U. Loket. Jammer genoeg konden de studenten thuis op het K.U. Loket pas de volgende dag hun punten raadplegen. Ik was blij dat ik mijn rapport op school was gaan halen. Zo wist ik mijn uitslag tenminste op tijd.

Eigenlijk vond ik het vorige systeem niet slecht. Zo konden de leerbegeleiders de studenten nog een beetje ondersteunen bij hun resultaten. Bovendien kregen we ook persoonlijke uitleg over wat we met eventuele tekorten konden doen. Nu kregen we gewoon een papier met onze resultaten en dat was het. De vooruitgang van technologie is goed maar bij het meedelen van resultaten is een beetje ondersteuning en uitleg toch ook niet slecht.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.