actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th December 2010, 11:08
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User

66 reclamespots getest: slechts 7 liegen niet

66 reclamespots getest: slechts 7 liegen niet
90 procent valt door de mand bij Kobe Ilsen in 'Volt'

In de laatste aflevering van Volt van dit seizoen is het weer uitkijken naar de fameuze reclametest van Kobe Ilsen. 'We testen de Braun Silk Epil 7. En nee, ik verklap het resultaat nog niet.' Maar als de trend van de voorbije seizoenen aanhoudt, belooft het alweer even hilarisch als bedrieglijk te worden.
Wat waren tot nu toe je favoriete reclametests van de voorbije seizoenen?

Kobe Ilsen: 'Die van de superlijm Loctite is mijn absolute favoriet. Er kwam nogal wat bij kijken voor ik met mijn schoenen tegen het plafond plakte, maar het is ons toch maar mooi gelukt. Ik heb ook mooie herinneringen aan de VW Golf Blue Motion, die zogezegd met één tank tot in Rome zou rijden, maar ergens in het midden van de nacht vielen we stil in de Abruzzen. Zo absurd!'

Je filmpjes zijn leuk om naar te kijken, maar de realiteit is toch bedroevend: niet eens 10 procent van de reclameboodschappen klopt.

'Ik sta daar ook versteld van. Blijkbaar denken de reclamemakers dat ze de consument om het even wat kunnen wijsmaken. Pas op, ik bewonder goed gemaakte reclame. Zeker als ze ook nog eens leuk is. Maar beloof als fabrikant toch geen dingen die je niet waar kunt maken! Zo maak je reclame voor wat je niet kunt, niet voor wat je wél kunt. De bedrijven die in de Shoplijn-verkooptv adverteren, zijn daar echte kampioenen in. Maar daar gaat het om regelrechte brol die nog eens stukken van mensen kost.'

Nog nooit een proces aan je been gekregen, of boze reacties van fabrikanten?

'Die vraag krijg ik inderdaad vaak. Maar de reacties vallen best mee. We verdraaien de feiten niet, maar nemen de producenten gewoon op hun woord. Sommigen appreciëren dat zelfs. Toen we enkele weken geleden de taekwondoreclame van die tegelfabrikant naspeelden, vroeg hij zelfs of hij met enkele van zijn medewerkers in het publiek mocht komen zitten... Dat noem ik sportief.'

Toch blijft het een vreemde vaststelling dat adverteerders blijkbaar om het even wat kunnen vertellen.

'We leven blijkbaar in een land waar reclames met een te sexy toon of beeldtaal uit het straatbeeld moeten verdwijnen - denk aan de Suit Supply-campagne - terwijl geen haan ernaar kraait dat sommige bedrijven gewoon leugens vertellen.'

Welk advies zou jij de adverteerders geven?

'Voor de reclametest van Volt? Doe zo voort! Hoe extremer, hoe liever. Dan kunnen we nog enkele seizoenen doorgaan. Maar in het belang van de consument zou ik zeggen: eerlijk duurt het langst. De geloofwaardigheid van uw bedrijf of product staat of valt hiermee.'

Bron : De Standaard
__________________________________________________ _______________
Dat we niet alle reclamespotjes moesten geloven, wist ik maar al te goed. Maar dat er maar zo weinig de waarheid vertellen/tonen. Had ik nu ook weer niet verwacht. Ik vind dat je in je reclamespotjes zo realistisch mogelijk moet zijn. Het is begrijpelijk dat ze knappere mensen e.d. in de spotjes gebruiken om hun product beter te verkopen. Zolang ze maar eerlijk blijven in hun spotjes. Want net zoals Kobe Ilsen zegt: “Eerlijkheid duurt het langst”.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:59.