actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd December 2010, 12:41
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User

Vanaf maart 130 kilometer per uur op Nederlandse snelwegen

Vanaf maart 130 kilometer per uur op Nederlandse snelwegen

Vanaf maart 2011 mag er in Nederland op bepaalde snelwegen 130 kilometer per uur gereden worden. Dat heeft de Nederlandse minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz woensdagavond bekendgemaakt.

De minister van de liberale partij VVD kon nog niet zeggen op welke snelwegen de maximumsnelheid wordt opgetrokken. Wel benadrukte ze dat het gaat om een dynamische maximumsnelheid. Dit betekent dat er alleen 130 kilometer per uur gereden mag worden als dat verantwoord is.

Ook zullen volgens Schultz de gevolgen van deze nieuwe snelheid goed bestudeerd worden. Onder meer de effecten op de doorstroming, de luchtkwaliteit, het geluid, de natuur en de verkeersveiligheid zullen in kaart worden gebracht.

Bron: GVA, donderdag 2 december 2010

Mening: Al vanaf oktober was er sprake dat de maximumsnelheid op sommige autosnelwegen in Nederland verhoogt zou worden naar 130 kilometer per uur. Nu is de kogel door de kerk, want vanaf maart gaat deze snelheidsverhoging in voege. Van deze snelheidsverandering ben ik géén voorstaander. De snelheid van 120 km per uur is al zeer hoog, want als je een ongeval meemaakt aan deze snelheid, zijn de gevolgen vaak zeer ernstig. Dus beter vertragen, dan versnellen! Ik begrijp ook wel dat we in een maatschappij leven waar alles zo snel als mogelijk moet gebeuren en dat een snelheidsverhoging met 10km per uur door vele mensen zal worden toegejuicht. Maar wanneer je sneller gaat rijden en je al gestresseerd bent, lijkt mij de kans op ongevallen toch groter. Dat het om een dynamische maximumsnelheid gaat, vind ik flauwe kul. Vele mensen passen zich toch niet aan naar gelang de situatie, want "wat mag dat mag". Voor het milieu lijkt mij deze verandering toch ook geen vooruitgang. Wij hebben al vaak niet veel aandacht voor het milieu en hierdoor gaat dit er niet op verbeteren, want "hoe sneller – hoe meer uitlaatgassen". De Nederlandse minister, Melanie Schultz beweert dat de gevolgen goed bestudeerd zullen worden en hopelijk gaat dit ook gebeuren. Zo zal hopelijk deze snelheidsverhoging niet al te slechte gevolgen meebrengen voor mens en milieu. Hopelijk beseffen ze na deze studie dat 120km per beter is!

Laatst aangepast door Nienke.Nietvelt : 2nd December 2010 om 12:46.
Met citaat antwoorden

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:28.