actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2010, 20:53
VerwerftJ VerwerftJ is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Noorderwijk
Posts: 7
Exclamation Veiligheid was niet eerste prioriteit van NMBS

Veiligheid was niet eerste prioriteit van NMBS

De veiligheid was in het verleden niet de eerste prioriteit voor de leiders van de NMBS. Een studie maakt onder meer melding van menselijke fouten, beloftes voor veiligheidsmateriaal die niet worden nagekomen en het negeren van rode stoplichten.

Ongeluk Bergen
Op 19 november 2009 kwam een treinbegeleidster bij een treinongeluk in Bergen om het leven. Uit een document dat La Libre Belgique kon bemachtigen, zou blijken dat spoorbeambten van infrastructuurbeheerder Infrabel 30 minuten voor het ongeluk ter plaatse waren geweest, maar zich bij het herstellen van een panne vergist zouden hebben van materiaal.

Meer risico's
Nog volgens La Libre toont het ongeval aan dat er gebreken zijn in de interventieprocedure bij problemen op de spoorwegen. "Volgens een deskundige zorgt de huidige reglementering bij het spoor voor juist meer risico's op ongelukken en hebben die regels dringend nood aan een facelift."

Door rood rijden
Uit een ander document dat La Libre kon inkijken, zou blijken dat Infrabel al in 2006 een systeem op het netwerk wilde inzetten waarmee tegen eind 2009 80 procent van de gevaren van treinen die door het rode licht rijden, moest worden vermeden, en waarbij 56 procent van de stoplichten zouden uitgerust worden met zo'n systeem. Echter, aldus La Libre, eind december 2009 was slechts 24 procent gerealiseerd. (belga/ep)


bron: http://www.hln.be/hln/nl/6296/Trein...-van-NMBS.dhtml

Mening:
Hier valt maar één ding over te zeggen...
Onverantwoord, gewoon onverantwoord.
Als monopolie (= enige treinmaatschappij) binnen ons land staat de NMBS vrij sterk, maar toch ...
Er moet een bepaald oog worden gehouden ten opzichte van veiligheid !
Als er een interventieteam een half uur op voorhand de plek van het ongeluk nog was gaan bestuderen,
kan het gewoon NIET dat er zulke dingen nog KUNNEN gebeuren.
Ik geloof best dat de NMBS zijn handen vol heeft op vlak van timing, planning en comfort.
Maar veiligheid is absoluut een vereiste en als daar geen rekening mee gehouden kan worden, kan ik één ding tegenover de NMBS zeggen:
"Back to Basics !
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.