|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Vanackere ziet nieuwe verkiezingen niet zitten
Ontslagnemend vicepremier Steven Vanackere (CD&V) wil niet weten van de stelling dat mocht bemiddelaar Johan Vande Lanotte niet in zijn opzet slagen, we op nieuwe verkiezingen afstevenen.
'Zo’n scenario is iets dat ik niet deel', sprak Vanackere donderdag tijdens De Ochtend op Radio 1. 'Er moet absoluut naar een akkoord worden gegaan.' De minister van Buitenlandse Zaken benadrukte dat ons land een sterke regering broodnodig heeft. 'Iedereen die zegt dat dit nu de laatste kans is en dat als we mislukken er verkiezingen komen, daar wil ik me tegen verzetten. Ik denk dat we absoluut verplicht zijn om tot een akkoord te komen', zegt Vanackere. 'Als dat gebeurt met Vande Lanotte, des te beter, maar als er nog verder moet worden gezocht, dan is dat een absolute plicht.' Volgens hem heeft de kiezer in juni niet alleen signalen gegeven, maar ook een mandaat. 'De beste manier om iemand te doen mislukken, is door te gaan zeggen wat er moet gebeuren na de mislukking', luidde het nog. Vanackere wees er nog op dat de opdracht van de bemiddelaar erin bestaat de partijen dichter bijeen te brengen. 'Hij schijnt daar al wat in te lukken', aldus nog de Vlaamse christendemocraat. Datum: 18/11/2010 Bron: De Standaard Eigen mening: Nieuwe verkiezingen zie ik ook niet zitten hoor. We hebben in juni onze stem uitgebracht, moeten we binnenkort opnieuw gaan stemmen zodat heel dat spelletje opnieuw kan beginnen? Dan komt er misschien een andere partij dan NV-A als winnaar uit de bus en dan vinden zij ook niet meteen een regering en dan begint alles gewoon terug opnieuw. Wat is het nut dan nog van nieuwe verkiezingen? |