actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2010, 11:19
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Blinde moslima geholpen door pony ipv. hond

Blinde moslima geholpen door pony in plaats van "onreine" hond

Mona Ramouni, een blinde moslima, mocht van haar erg gelovige ouders geen blindengeleidehond in huis halen. Zo'n beest "is namelijk onrein". De Amerikaanse besloot dan maar beroep te doen op een pony…
Pas twee jaar geleden kwam Ramouni, die kort na haar geboorte niet meer kon zien, er achter dat pony's hetzelfde kunnen als honden.

"Ik was hier zelf nooit op gekomen. Dus spaarde ik voor een pony die getraind wordt om me te begeleiden", doet ze haar verhaal.

Intussen kreeg ze het gezelschap van Cali, een dier van 76,2 centimeter groot.

De pony helpt haar plaats te nemen in een wagen. Het dier begeleidt haar ook door een massa. Binnenshuis staat Cali stil.

"Het is een geweldig dier. Dankzij haar heb ik opnieuw het zelfvertrouwen dat ik als kind had", aldus Ramouni.


Bron + filmpje :http://www.hbvl.be/nieuws/in-de-ran...reine-hond.aspx

Eigen mening

Ik vind het zeer fijn dat de vrouw ondanks haar geloof een blindgeleide dier kan hebben. Dit moet voor haar en haar familie een verademing zijn voor wanneer zij alleen op pad gaat.
Zulke pony's beginnen steeds vaker in het nieuws te komen. Ze gaan ook een 15 jaar langer mee , maar het duurt wel 5 jaar langer om ze te trainen had ik ooit gelezen.
__________________
Vero
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.