actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th November 2010, 03:30
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Poetsvrouw klist jongens die eieren naar leerkracht gooien

Poetsvrouw klist jongens die eieren naar leerkracht gooien

TURNHOUT - Een poetsvrouw van het Heilig Graf in Turnhout heeft gisteren twee jongemannen achtervolgd die met bivakmutsen over het hoofd eieren naar een leerkracht in de klas hadden gegooid.

Het incident deed zich gisteren rond 14 uur voor. Twee gemaskerde jongemannen stormden de klas van het vijfde jaar handel binnen en gooiden met eieren naar de leerkracht. Nadien zetten ze het op een lopen.

Poetsvrouw Greet (48) zag de twee wegvluchten op een gestolen fiets. 'Ik heb meteen mijn tweewieler genomen en de achtervolging ingezet', zegt ze. 'Ik heb hen toegeroepen wat ze in onze school hadden mispeuterd. Enkele straten verderop vluchtten ze een huis in aanbouw in. Ik heb de struise bouwvakker gevraagd de twee niet te laten gaan en heb de politie gebeld.'

De eiergooiers zijn beiden 18 jaar. Een van hen, een jongeman uit Vosselaar, liep vorig jaar nog school op het Heilig Graf. Hij was doelbewust naar de klas van de 29-jarige leerkracht getrokken omdat hij niet tevreden was over een eerdere strafstudie. Zijn kompaan uit Oud-Turnhout spreekt van een 'misplaatste grap'.

Zelf gepoetst

Na verhoor werden de twee naar de school gebracht. 'Ze hebben het besmeurde lokaal gepoetst', zegt directrice Hilde Robrechts. 'De leerkracht en de leerlingen waren erg aangedaan. We gaan bekijken hoe we de toegang beter kunnen beveiligen.'

Blog DS, 10-11-2010

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:36.