|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Zweedse politie pakt racistische schutter op
In Zweden heeft de politie een man gearresteerd die verantwoordelijk zou zijn voor verschillende schietpartijen in Malmö. De dader viseerde enkel migranten.
De 38-jarige verdachte werd gisteren gearresteerd in Malmö, een stad in het zuiden van Zweden. Als het om de dader gaat, zal dat voor een zucht van opluchting zorgen in de stad. In één jaar tijd raakten acht mensen gewond en viel één dodelijk slachtoffer bij 15 onopgeloste schietpartijen. De enige die het leven liet was een 20-jarige vrouw die echter geen migrant bleek te zijn. Ze bevond zich wel in het gezelschap van een man van vreemde afkomst. Enkele weken geleden werden twee migrantenvrouwen beschoten door de ramen van hun appartement. De politie begon toen verbanden te leggen tussen de vijftien schietpartijen en zag een racistisch motief. Malmö is een stad met een grote migrantengemeenschap. Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...hutter-op.dhtml Persoonlijke mening: Het is een hele opluchting dat deze racistische schutter (moordenaar) is opgepakt. De dader (als hij bekent) moeten ze jaren opsluiten, die mogen ze niet meer vrijlaten. Dit voorval doet mij terugdenken aan de schutter Hans Van Themsche die ook buitenlanders viseerde. Ik vind dat racisten de samenleving verzieken, ze denken dat iedereen met een andere huidskleur slechte bedoeningen/gewoonten heeft. Dat is een geheel verkeerd denkbeeld, er zijn slechte mensen, maar die vind je overal terug en niet alleen in die ene categorie van mensen. Er zijn veel mensen die andere gewoonten hebben, respecteer die gewoonten dan ook. Ik ken veel mensen die een andere huidskleur hebben, maar dat zijn mensen waar je huizen op kunt bouwen. Waarom kunnen deze mensen nu gewoon is niet verdraagzaam zijn en elkaar respecteren om wie ze zijn, ongeacht de huidkleur of afkomst. Heb je daar als persoon een andere mening over, hou deze dan voor jezelf en probeer dan toch respect te tonen voor allochtonen/migranten uit je omgeving. Wanneer we elkaar respecteren zal de samenleving al een enorme stap vooruit gaan. Maar de mens heeft zijn gedachten over andere mensen al zo vervormd dat dit zo goed als onmogelijk kan worden beschouwd. Maar we kunnen toch al de moeite doen om elkaar te respecteren. |