|
|||
|
|||
Belg wil op pensioen op 59e
De gemiddelde Belg wil graag op zijn 59e op pensioen gaan. Dat blijkt uit een Europese rondvraag van bank-verzekeraar Axa.
Opmerkelijk is dat werkende Belgen minder realistisch zijn dan mensen uit andere landen. Zo menen Spanjaarden en Duitsers dat ze zullen stoppen met werken op hun 64e. Over het pensioen dat ze zullen krijgen, is de meerderheid van de ondervraagde Belgen positief. Zes op tien meent dat het voldoende zal zijn om rond te komen. Vrouwen zijn over het algemeen wel iets pessimistischer. Volgens Axa komt dat omdat zij meer zicht hebben op het huishoudbudget. www.jobs.hbvl.be 03/11/10 Eerlijk gezegd kan ik dit best begrijpen! Mensen gaan op pensioen om toch nog even van hun leven te profiteren. De overheid wil nu de pensioenleeftijd optrekken, wat ik ook begrijp. Wij leven enkele jaren langer dan een tijd geleden. Waardoor het pensioen steeds langer moet betaald worden door de overheid, maar hier is ons systeem niet op voorzien, met als gevolg dat de pensioenleeftijd wordt verhoogd. Ik kan er wel inkomen, maar we moeten nu al ongeveer 40 jaar werken ... Uiteindelijk hebben we dan nog ±10 jaar de tijd om er van te profiteren. Nu gaat de overheid zeggen: " we gaan allemaal 45 jaar werken!" Wat denken de mensen, nog minder tijd om te profiteren! Dus je moet het langs twee kanten bekijken en ik denk dat wij als werkende mensen uiteindelijk toch zullen moeten toegeven. |