|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
OM: "Storme schuldig aan drievoudige moord"
OM: "Storme schuldig aan drievoudige moord"
Léopold Storme, beticht van de drievoudige doodslag in de Marollen, heeft met voorbedachtheid zijn ouders en zuster gedood. Dat betoogde advocaat-generaal Bernard Dauchot tijdens zijn requisitoir voor het Brusselse hof van assisen. Dauchot vorderde niet langer de internering van de beschuldigde, zoals in eerste instantie voor de zaak naar assisen werd verwezen. Het openbaar ministerie is nu van oordeel dat de beschuldigde in koelen bloede heeft gehandeld. Meerdere handelingen van de beschuldigde voor en na het drama wijzen er volgens de advocaat-generaal op dat Léopold Storme met voorbedachten rade heeft gehandeld. Zo raadpleegde hij de dag van de feiten het dienstrooster van de treinen van Brussel naar Oostende. Daags voordien won hij inlichtingen in over een messenwinkel in het Nederlandse Sluis. Tegen zijn vrienden loog hij door hen voor te houden dat hij gans het weekend aan zee zou doorbrengen. Volgens de advocaat-generaal ging Léopold Storme daags voor de feiten het mes van de drievoudige moord in Nederland halen, waar hij drugs kocht. Hij nam naar Brussel wisselspullen mee en riep zijn zuster naar de plaats van de drievoudige moord. Hij organiseerde de misdaden, klonk het. Na de feiten heeft de beschuldigde de ruimtes schoongemaakt en het mes met zeep gereinigd, de borst van zus ontbloot, naar de klok gekeken vooraleer te vertrekken en zijn spullen in verschillende vuilnisbakken gedeponeerd. Hij leverde bewijs van vastberadenheid en van koelbloedigheid, aldus het openbaar ministerie. (belga/adb) www.hln.be Mijn mening: Ik geloof wel dat hij schuldig is, maar net zoals de parachutemoord zijn hier geen sluitende bewijzen tegen hem. Ik vind dat je onschuldigd blijft tot het tegendeel echt bewezen is! |