actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2010, 14:03
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Meisje steekt scholier neer op atheneum in Jumet

Meisje steekt scholier neer op atheneum in Jumet

Een leerling van het Atheneum Orsini Dewerpe in Jumet (Charleroi) is dinsdag kort voor de middag op de speelplaats neergestoken door een medeleerlinge. Het slachtoffer kreeg twee steken met een briefopener maar verkeert niet in levensgevaar.
Het lijkt erop dat een ruzie aan de basis ligt van de steekpartij. Volgens de eerste vaststellingen zou het slachtoffer het meisje hebben lastiggevallen. Er ontstond een ruzie, waarbij het meisje een briefopener greep en de jongen twee keer in de hals stak.

Het slachtoffer liep geen zware verwondingen op. De jongen werd ter plaatse verzorgd en daarna overgebracht naar het ziekenhuis. Het meisje zal
ondervraagd worden door de politie.

Bron: De Standaard

Mijn mening:
De eerste vraag die in mij opkwam toen ik dit artikel zag was 'Waar gaat de wereld naartoe? Is het nog mogelijk om gewoon een discussie te hebben met iemand zonder dat daar geweld aan te pas moet komen? ' Blijkbaar dus niet. De laatste jaren is het precies 'gewoon' om elkaar neer te steken of te schieten. Kijk maar naar Joe Val Holsbeeck, de moord op Luna en Oulematou, een man die in China 18 leerlingen doodsteekt, ex-leerling die die 15 leerling doodschiet, .. Het lijken tegenwoordig dingen die nu eenmaal gebeuren in deze wereld. Om nog net niet te zeggen dat dit normaal is. En dit is juist niet goed. Hoe meer steekpartijen of schietincidenten er gebeuren op school, hoe meer schrik gewone leerlingen krijgen. Ook ouders voelen dat hun kind niet meer veilig is op school. Om toch dat veiligheidsgevoel wat op te krikken grijpen leerlingen tegenwoordig meer en meer naar een wapen. Met als gevolg dat als er een discussie of een ruzie ontstaat tussen enkele leerlingen, deze leerlingen met wapen sneller geneigd zijn om dat wapen boven te halen om te tonen dat zij sterker zijn. En deze situatie mag echt niet voort blijven duren! Men zou nog schrik krijgen om als leerkracht in een klas te gaan staan ! Toch heb ik geen enkel idee hoe we uit deze visuele cirkel geraken..
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.